קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן
חותרים למצוינות

חותרים למצוינות

בתדיראן גרופ לא נחים לרגע: מהעמידה בראש הקטגוריה של איכות ומצוינות שנה אחר שנה, מהחיפוש המתמיד אחר פתרונות חדשים ויצירתיים לחיסכון בחשמל ומהמטרה להישאר הטובים ביותר

אלון גני
השנה האחרונה הייתה עבור אבי זמיר, מנכ"ל קבוצת "תדיראן גרופ", הנכנס בימים אלה לשנתו השנייה בתפקיד, שנה של תמורות מפליגות, הן בשוק החשמל והן בתדיראן גרופ. ב- 2012 הובלטו בקו המוצרים של תדיראן מזגנים בדירוג אנרגטי A חסכוניים בחשמל, טכנולוגיות מתקדמות ביותר, פיתוחים בלעדיים לתדיראן, מזגנים מעוצבים וייחודיים, מזגנים בעלי יחידות שקטות לבניה ירוקה ושירות מקצועי ואמין. לצד כל אלה, אבי זמיר הוביל את החברה והשוק לצרכנות נבונה עם מודעות אקולוגית גוברת.
בנוסף, בתחום החשמל, הציג זמיר את מכשירי החשמל לבית מהמותגים המובילים ביותר  כמוAmana, Amcor , Crystal, Blomberg, De Dietrich ועוד, ובמיוחד שם דגש על המותג AEG, החוגג 125 שנה של קידמה טכנולוגית וחדשנות עיצובית.  
פנינו אל זמיר וביקשנו ממנו לחלוק איתנו מעט ממה שמחכה לנו בבית "תדיראן גרופ" לשנת 2013. 
 
- איך היית מסכם את שנת 2012? ומה החזון שלך עבור תדיראן גרופ בתחום מיזוג האוויר ב-2013? 
המיזוג בין 2 החברות, קריסטל ותדיראן, יצר קבוצה חזקה מתמיד. עוצמה זו באה לידי ביטוי בכל אספקט של הקשר שלנו עם הצרכן. תדיראן גרופ מיצבה עצמה בקרב הצרכן כחברה משפחתית, חזקה ואמינה, כזו שפונה אליו בגובה העיניים ומציעה פתרונות חדשניים שיתאימו לכל צורך. האמון הרב שהצרכן רוחש לנו היה ועודנו הנכס הגדול ביותר שלנו בפן האנושי ובפן הטכני שהביא אותנו לחדשנות ומצוינות טכנולוגית. שנת 2013 תביא איתה המשך לתהליך הזה של יצירת סימביוזה בין תדיראן גרופ כבית חזק, לבין ללקוחותיה. גם השנה תדיראן גרופ שמה לה כדגש להוביל את החדשנות הטכנולוגית בתחום מיזוג האוויר וקידום בלתי פוסק של פתרונות ליעילות אנרגטית, לצד פתרונות חדשניים וייחודיים שהם פרי פיתוח מבית תדיראן. 
היום, יותר מתמיד, יש לצרכן צורך להרגיש שיש לו לא רק מזגן חזק ואיכותי אלא גם גב חזק. חווית הרכישה שלו, שמתחילה תמיד במגוון רחב של מוצרים איכותיים, חסכוניים ומעוצבים, תהיה מגובה לאורך כל הדרך בשירות לקוחות מקצועי, איכותי, מיומן ואכפתי. אנו מעמידים לרשות הלקוחות שלנו מערך שירות בפריסה ארצית הכולל מוקד טלפוני מאויש, טכנאים מיומנים, יועצים ומהנדסי מיזוג אוויר בעלי ניסיון עשיר, שנותנים תמיכה טכנית בכל שלב בפרויקט. שירות תדיראן מציע חלקי חילוף מקוריים למגוון רחב של דגמים. הידע, הניסיון, המקצועיות והאיכות האנושית של צוות השירות הפכו לשם דבר והציבו רף גבוה במצוינות ובשירות. בעיני ובעיני רבים, תדיראן גרופ כבר שם. בסקר חדש שערכנו בינואר 2013 בקרב מתקינים ניתן לראות בצורה ברורה על איזה מזגן המתקינים בוחרים להמליץ בכל פעם מחדש, וזאת בגלל שנים של איכות, חוזק ואמינות, הן של המוצר והן של החברה העומדת מאחוריו. לדוגמא תדיראן מובילה בפערים ניכרים מהמתחרות בפרמטר האיכות, האמינות והמזגן עם הכי פחות תקלות. יחד עם זאת, חשוב שנמשיך לפעול ולהתחדש, הן בהשקעה שלנו באנשי המכירות ובמתקינים והן במישור המוצרי ובחדשנות הטכנולוגית, כדי שנוכל להמשיך ולהוביל את השוק קדימה, וכדי שנקיים את הבטחתנו למאות אלפי לקוחות מרוצים שהולכים איתנו יד ביד כבר שנים רבות.
 
- אילו פעולות, אירועים, תוכניות אתה מתכנן ב-2013 לשוק המקצועי בתחום מיזוג האוויר?
תדיראן גרופ מעולם לא הסתכלה על הקהל המקצועי כעל "לקוחות" במובן הנפוץ של המילה. אנחנו מאמינים שאנשי המקצוע הם הכוח האמיתי, ולראייה – עלינו בקמפיין פרסום אשר הציב את אנשי המקצוע בפרונט!
הקמפיין נועד לחזק את המתקינים מול הלקוח הסופי ולמצבם כיועצים מקצועיים לפני הקנייה. הקמפיין המוצלח הביא למעלה מ- 100,000 כניסות לפורום המתקינים שהקמנו.
מבחינתי, הקהל המקצועי שלנו הוא שותף אמיתי לדרך, זו המשפחה המורחבת שלנו. מההבנה הזו נובעת התפיסה שלי את השוק המקצועי: יש מקום לשים דגש חזק עוד יותר על הקשר האישי שלנו עם הקהל המקצועי, תוך שימת לב לצרכיו הספציפיים, וכמובן גם לצרכים הטכניים בהם הוא נתקל במהלך עבודתו השוטפת. וב- 2013 אנו מתכוונים להרחיב עוד את המעגל ולצורך כך אנו מתכוונים להתמקד בכמה מישורי פעילות. בחודש פברואר השקנו את מועדון ה-VRF של תדיראן עם שני מותגים מנצחים: טושיבה ותדיראן VRF, כאשר באירוע ההשקה אורח הכבוד היה סגן נשיא טושיבה יפן, אשר שיבח ובירך על השותפות רבת השנים בין טושיבה לתדיראן. החודש סיימנו הדרכות מקצועיות למתקיני המועדון בהן התנסו המתקינים בהתקנת מערכת האקווה אייר ועמדו על יתרונות המערכת. באפריל יתקיימו הדרכות מקצועיות ל-2000 מתקינים מכל רחבי הארץ. בהדרכות יוצגו בפני המתקינים החידושים של תדיראן לשנת 2013 ויתרונות המוצרים, בנוסף לפעילויות חווייתיות, מפגשים אישיים וקיומה של תקשורת שוטפת, דו צדדית ובלתי אמצעית. הפעילות הזו למעשה מכוונת להקיף את כל הקהלים המקצועיים שלנו, בין אם מדובר בבעלי חנויות ורשתות החשמל, סיטונאים, מתקינים, מהנדסי-יועצי מיזוג אוויר ואדריכלים בסופו של יום, עבורנו וגם עבור השוק המקצועי, התאמה ומקצועיות הן שם המשחק, ולכן כל גורם ייהנה ממתווה פעילות שהותאם במיוחד עבורו וישרת את צרכיו באופן הטוב ביותר.
 
- לאיזה כיוון אתה רואה את מוצרי תדיראן מתפתחים בשנים הקרובות?
מגמת ההתפתחות היא לא משהו חדש מבחינתנו. בשוק תחרותי כמו שלנו התפתחות היא בסיס ההוויה שלנו. ישנו צורך בלתי פוסק לשים את האצבע על הנושא הבוער ביותר בכל פעם - אם מדובר במחירים, בחיסכון חשמל, בתפיסה ירוקה וכדומה. חשוב להדגיש כאן כי מעבר לחיסכון המשמעותי באנרגיה שמתבטא בדירוג האנרגטיA  של מוצרינו, אנשי תדיראן גרופ לא נחים לרגע מהחיפוש המתמיד אחר פתרונות חדשים, חזקים ויצירתיים לחיסכון בחשמל. דוגמא נהדרת לכך היא מערכת ה- AQUA AIR החדשה שפותחה במפעל המזגנים של תדיראן והותקנה עד כה בפרויקטים של בניה ירוקה  ברחובות, בראשל"צ ובישיבת הר הברכה. 
האקווה אייר היא מערכת חכמה למזגן מיני מרכזי שיוצרת שילוב שלא נעשה בעבר בין מיזוג לחימום המים בבית, וזאת ללא עלויות כספיות נוספות ללקוח. מדובר ברעיון פשוט אך גאוני - היחידה החיצונית של המזגן מתחברת לקולט השמש בדוד ויודעת לנצל בצורה מיטבית את האנרגיה מפעולת המזגן לצורך חימום המים. כך אנו משיגים עבור הצרכן כמה מטרות - הודות למערכת השליטה הייחודית comfort system, שמחוברת ישירות למדחס האינוורטר, ניתן למזג רק את החדרים המאוישים. כך, עלות הפעלת מזגן מיני מרכזי רגיל ללא מערכת בקרת חדרים יכולה להגיע ליותר מאלף שקל בחודש. לעומת זאת, העלות הממוצעת של הפעלת מזגן "מיני מרכזי אינוורטר תדיראן" עם בקרת החדרים החכמה, בתנאים דומים, חוסכת כ-50% בעלויות החשמל. המוצר הינו בלעדי וייחודי לתדיראן. 
גם בתחום המיזוג התעשייתי יש לנו בשורה מנצחת שהיא פרי פיתוח חדשני וייחודי של חברת CARRIER ובלעדי בתדיראן, צ'ילר בורגי בעיבוי מים עם נצילות גבוהה במיוחד (COP של מעל 12) עם תפוקות של עד 500 טון קירור. 
ליין המזגנים החדש ל- 2013 עם המגמות המובילות בעולם כיום, שם דגש על פיתוח פתרונות ייחודיים המותאמים לשוק הישראלי. מדובר ביישום הגישות הדומיננטיות כיום, של צרכנות נבונה, חסכנית ואקולוגית. 
בנוסף, אני גאה לומר שלפני שנה הוקמה חטיבה חדשה בתדיראן, חטיבת אנרגיות מתקדמות. החטיבה החדשה למעשה מאגדת בתוכה מו"פ כמו גם פיתוחים מעשיים, שמטרתם להביא פיתרון מאוחד לכל המגמות הקיימות בתחום, וכן מספקת פתרונות לחיסכון באנרגיה. החברה רשומה כספק שרותי אנרגיה מאושרת של משרד התשתיות הלאומיות ושמה לה ליעד להוביל פעילות נרחבת בתחומי התייעלות אנרגטית. אני צופה כי פעילות החטיבה, כמו גם הפעילות הגורפת בכל חטיבות הקבוצה, יובילו את תדיראן גרופ ליכולות טכנולוגיות מדהימות ועוצמה גדולה יותר מאי פעם, תוך שימת לב לתמחור הוגן, אמינות ומתן בית חזק ללקוחותינו. כיום ניתן בהחלט לומר כי המחויבות הבלתי מתפשרת שלנו לחיסכון באנרגיה, הניסיון המצטבר, כוחות ההנדסה, המעבדות, השירות הארצי והמקצועי שלנו, בצד היכולת המימונית של הקבוצה ובנוסף על שיתופי פעולה עם ספקים ויועצים מובילים בתחומם, הפכו את תדיראן ל- one stop shop חזקה, איכותית ומובילה טכנולוגית בתחום ההתייעלות האנרגטית.
 
- מהם דגשי העבודה שלך לשנת 2013, לאיזה נושא אתה מכוון כנושא ליבה בעבודת תדיראן גרופ בשנה הקרובה?
אני חושב שהתשובה הטובה ביותר לשאלה הזו טמונה, כמו כל דבר אצלנו, במעשה ולא במלל. ולמה הכוונה? בקיץ הקרוב אנו מתעתדים להשיק קו מזגנים מתקדם וחזק מאוד, שאני יכול לומר בגאווה גדולה שאין שני לו. מדובר בליין רחב מאוד של תפוקות, הן בטכנולוגית ה- ON/OFF והן בטכנולוגית האינוורטר וכולם בדירוג צריכה אנרגטית A (יעילות אנרגטית גבוהה). מזגנים חזקים ואיכותיים, כמצופה מאיתנו, וכמובן מעוצבים ובמבחר צבעים. ממוצר שהצרכן מנסה להטמיע בחדר, אנחנו הופכים את המזגן לפריט עיצובי ברמה הגבוהה ביותר. מעבר לכך, נתמקד בכל הנושא של חיסכון באנרגיה - הן בהקשר של חיסכון אנרגטי מבחינת ידידותיות לסביבה ויחידות עם רמת שקט נמוכות מאוד, והן בהרחבת ליין המיני מרכזי, הרחבת קו המולטי אינוורטר שהוא בלעדי לתדיראן ועוד. כיום אין יותר אפשרות לטעון שחברה פועלת לטובת הצרכן בעצם הוזלת מחירי המוצרים. כפי שאני רואה זאת, מעבר למחירים שווים לכל נפש יש לנו אחריות לטווח הארוך כלפי לקוחותינו, ומשמעות הדבר היא פיתוח ושיווק של מוצרים שיאפשרו חיסכון מתמשך בחשבון החשמל. 
 
- אחרי הזכייה בפרס המצוינות בשירות לשנת 2011, איך היית מגדיר את חזון השירות של תדיראן גרופ לשנים הבאות?
אין לי ספק שנמשיך לעמוד בראש הקטגוריה של איכות ומצוינות בשירות גם בעתיד. הדגש בעניין איכות השירות אצלנו הוא מהחזקים ביותר במשק, וזאת גם עקב רצוננו להעצים את חווית האמון שיש לנו מול לקוחותינו וגם עקב ההבנה כי בשוק כל כך תחרותי, לגורם האנושי יש משקל מכריע בכל החלטה שמתקבלת. לדאוג לכך שנמצב עצמנו כראש חץ לפיתוח הטכנולוגי בתחום, זה חשוב מאוד, אבל ביסודי אני "איש של אנשים", וזו התפיסה שאני מביא איתי לתפקיד. ההשקעה שלנו בהון האנושי בקבוצה - כמו גם בשוק המקצועי והפרטי מולו אנו עובדים - תמשיך לצמוח ולהתפתח. זה, בעיני, עתידו האמיתי של התחום בעשור הקרוב, ומי שידאג כיום רק לפרסומות מושקעות או לטכנולוגיה מתקדמת ו"ישכח" בצד את איכות השירות שהוא מעניק, ימצא עצמו מהר מאוד בשוליים. לנו, בכל אופן, אין כל כוונה לזנוח את ערכי השירות והמצוינות עליהם קמה תדיראן גרופ, נהפוך הוא, לשם אנו מכוונים את כל מרצנו ואין לי ספק שדגשים אלו נושאים פירות בשטח, כמו חוות דעתם של לקוחותינו כבר שנים ארוכות, וכן העדפת המתקינים להמליץ על מזגני תדיראן הנובעת מתוך אותם 3 ערכים ששמנו לעצמנו כנר לרגלינו - איכות המוצרים, אמינות המוצרים והחברה אל מול לקוחותיה ובכלל, ומתן שירות מקצועי, יעיל והוגן ללא פשרות.
 

מחליפים מזגנים ישנים בחדשים

חברת תדיראן גרופ זכתה בחודש האחרון במכרז לגריטת מזגנים לאוכלוסיה הכללית של משרד האנרגיה והמים והיחידה עם מגוון רחב של דגמים שעמדו בסטנדרטים הגבוהים של הגריטה. במסגרת מבצע גריטת המזגנים, מסבסד משרד האנרגיה והמים מערכות מיזוג לאוכלוסייה הכללית בישראל. דגמי המזגנים, שנבחרו להחליף את הישנים, נדרשו לעמוד במספר תנאים מקדימים, כגון דירוג אנרגטי גבוה ביותר וצריכת אנרגיה נמוכה. משרד האנרגיה מסבסד עד 30% מעלות המזגן הנרכש, המחיר כולל את המכשיר, הובלתו (גם לקומות גבוהות), פינוי הישן מבית הלקוח, רישום פרטיו והובלתו לאתר גריטה. החברה זכתה בכל ארבע הקטגוריות. זכייה זו, לדברי זמיר, מבטאת את הישגי החברה בבניית קו המוצרים - יעיל ואיכותי.