קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן
הצרכנים בישראל שוב הכתירו את אלקטרה לסופרברנדס

הצרכנים בישראל שוב הכתירו את אלקטרה לסופרברנדס

מותגים שיצרו לעצמם את המוניטין הטוב ביותר בישראל ומציעים לצרכנים יתרונות על פני מותגים אחרים

אבי אובליגנהרץ
אלקטרה נבחרה בפעם השלישית ברציפות לרשימת מותגי העל – סופרברנדס, אותה דירגו הצרכנים בישראל לשנת 2012. 
הכרעת הצרכנים בוצעה ביוזמת ארגון ה- Superbrandsהבינלאומי, הפועל ביותר מ-70 מדינות בעולם ובכללן ישראל. בין השאר, הוכתרו כסופרברנדס מותגים מעולם מוצרי הצריכה כדוגמת, אלקטרה, קוקה קולה, במבה, סופר פארם ורשת שיווק השקמה של רמי לוי; מותגי תקשורת כדוגמת האייפון, גוגל ופייסבוק; מוסדות ציבור כדוגמת חיל האוויר, המוסד, צה"ל והשב"כ; אמנים וסופרים כדוגמת עמוס עוז, שלמה ארצי ואריק איינשטיין, אישי ציבור כדוגמת הנשיא פרס, ראש הממשלה נתניהו ויאיר לפיד; ועמותות כדוגמת אד"י, זק"א יד שרה ועמותת לתת. 
הבחירה במותגי העל, ה-Superbrands, מבוצעת באמצעות תהליך מובנה, כשמי שבוחר למעשה מי הם הסופרברנדס – הם הצרכנים עצמם. כל שנה נערך מחקר מקיף בקרב הצרכנים (בישראל עורך את המחקר מכון MarketWatch של אבינעם ברוג) אשר מדרגים את המותגים וקובעים מי ראוי בעיניהם להיות מוכתר בתואר "מותג על" בישראל ולהפוך ל"סופרברנדס": מותגים שיצרו לעצמם את המוניטין הטוב ביותר בישראל ומציעים לצרכנים יתרונות על פני מותגים אחרים.                                                                                              
מבין החברות המשווקות מותגים בישראל, גם ב-2012 הכניסה שטראוס לרשימה את מספר מותגי העל הגבוה ביותר לשנה זו (14), כאשר את המקום השני תופסות במשותף – בדיוק כמו בשנה שעברה - פרוקטר אנד גמבל, החברה המרכזית למשקאות וקבוצת אסם נסטלה, עם 8 מותגי על כל אחת.