חיזוק חיובי

חיזוק חיובי

טושיבה קרייר שואפת להגדיל בעזרת תדיראן את מכירות ה-VRF פי ארבע

אבי אובליגנהרץ

 

"אנו שואפים להימנות על שלושת יצרניות ה-VRF הגדולות בעולם. אי לכך, בכוונתנו לחזק את עסקי המזגנים שלנו כך שנוכל להשיג עלייה של יותר מ-50% במכירות שלנו מעבר לים עד 2015! אנו מתכוונים גם להגדיל את נתח השוק שלנו, הניצב על 12% נכון להיום, ל-20% עד 2015", מצהיר הידנארי צ'ורו, סגן נשיא טושיבה קרייר העולמי. 
צ'ורו, שהיה אורח הכבוד בהשקה החגיגית של מועדון מתקיני ה-VRF של חברת תדיראן, אירוע אותו סקרנו בגיליון הקודם של "קול אייר", לא הסתיר את גאוותו והתפעלותו ממערכת היחסים המיוחדת השוררת בין ענקית המזגנים העולמית לחברת המיזוג הישראלית הוותיקה, מערכת שהחלה בשנת 2007 ומאז גדלה לאורך השנים לשותפות עסקית מלאה. "ברצוני לבטא את הכרת התודה העמוקה שלי ללקוחותינו וחברי תדיראן, אשר הרבו במאמצים למען עסקי מיזוג האוויר של טושיבה כאן בישראל".

מחזור שנתי של 1.1 מיליארד דולר

תאגיד טושיבה נוסד ב-1875 ביפן ומחזור המכירות שלו הסתכם ב-74.4 מיליארד דולר נטו בשנת 2011. טושיבה עוסקת בארבעה תחומים עסקיים עיקריים: מכשור אלקטרוני ורכיבים, תחום המתמקד בעיקר במוליכים למחצה; מערכות לתשתיות כגון מערכות להפקת אנרגיה;  מכשירי חשמל ביתיים כולל מקררים ומכשירי חשמל נוספים; ותחום התאורה ומזגנים. בעזרת הטכנולוגיות פורצות הדרך שלה, טושיבה מחויבת לתרום לחברה בתחומים מגוונים. 
בשנת 1999 התמזגה חטיבת מיזוג האוויר של טושיבה עם חברת המיזוג האמריקנית קרייר, והמטה של החברה המשותפת, שמגלגלת כ-1.1 מיליארד דולר בשנה, הוקם בטוקיו. טושיבה קרייר מייצגת את חזונה של טושיבה בפעילויות התרומה החברתיות שלה ובבעלותה שני מפעלים ביפן, שניים בתאילנד ובקרוב יוקם מפעל נוסף בסין. 
"החברה שלנו מתמקדת כיום בנושא הביזנס לביזנס (B2B) של עסקי מיזוג האוויר, כלומר מוצרי תאורה ו-VRF לשימושים מסחריים במיוחד עבור בניינים, בתי דירות וחנויות. בין מוצרי המפתח שלנו נמצאים SMMS-i ו- SHRM-I, העושים שימוש במדחסים סיבוביים על מתח חשמלי. בשילוב עם מהפכים הנשלטים על ידי ווקטורים, הם משפרים את ביצועיהם החסכוניים באנרגיה ואת גמישות תצורת הצינורות.
"אנו נמצאים כעת בתהליך הפיתוח של התוכנית העסקית שלנו לטווח הבינוני. בהתאם לתוכנית זו, אנו מעריכים שמחזור המכירות בשנה הפיסקאלית 2015 או בתקופת אפריל 2015 עד מרץ 2016, יהיה כ-2.3 מיליארד דולרים אמריקניים. המכירות מעבר לים צפויות להוות מחצית מכלל המכירות בשנה הפיסקאלית 2015, ובעתיד אנו מתכוונים להעלות את יחס המכירות מעבר לים אף יותר".

שלושה פרויקטים עולמיים מחוללי צמיחה 

על מנת להגדיל את נפח הפעילות מחוץ לגבולות יפן, טושיבה- קרייר שמה את יהבה על שלושה פרויקטים עולמיים מחוללי צמיחה. "ראשית, אנו נמצאים בתהליך של העברת ההפקה של מוצרי התאורה וה-VRF ל"טושיבה קרייר תאילנד" או TCTC. זהו מפעלנו בתאילנד, אשר היה קודם לכן מוקדש לדגמים של מבני מגורים. שנית, בנובמבר האחרון יצרנו חברת יוזמה משותפת לייצור מדחסים בתאילנד ונתחיל בייצור של מדחסים סיבוביים במאי הקרוב. וצעד אחרון אך לא בחשיבותו -  אנו עוסקים בהכנה לקראת התחלת ייצור VRF בסין אשר נקבע לשנה הזו.
אנו רואים בייצור ה-VRF, ציוד התאורה והמדחסים בתאילנד, במיוחד, פרויקט חשוב ביותר על מנת לשפר את תחרותיות המחיר של המוצרים שלנו ולעקוף את מתחרותינו. אנו בטוחים שהעברת ייצור מוצרי התאורה והמזגנים לתאילנד, כמו גם השגת המדחסים והמרכיבים הראשיים למערכות מיזוג האוויר ממפעל המיזם המשותף בתאילנד, תאפשר לנו לשפר את יכולתנו לתחרותיות במחירים".
במקביל, שוקדים בטושיבה קרייר על פיתוח מוצרים עבור מודלים עולמיים ראשיים, לצד פיתוח והצגה של מוצרים מכווני-אזור אשר משרתים את צרכיו של כל אזור בנפרד. כמו כן, יחד עם מאמצי פיתוח מוצרים מסוג זה, צ'ורו מסביר כי חברת הענק שמה דגש על חיזוק שיתוף הפעולה עם לקוחותיה "בראשם לקוחות מרכזיים ואסטרטגיים כמו תדיראן. אנו מאמינים שאסטרטגיות אלו יהיו הכרחיות לחיזוק עסקינו מעבר לים ולעודד את המכירות". 

דרישה גבוהה למוצרים בעלי יעילות אנרגטית גבוהה 

משברים ואסונות טומנים בחובם הזדמנויות. לראיה רעידת האדמה והצונאמי שהיכו בארץ השמש העולה לפני כשנתיים, הובילו להפסקת חשמל ממושכת ושיבושים קשים באספקת החשמל באזורים נפגעי האסון. אבל  מעז יצא מתוק וצ'ורו חושף כי התקלות ברשת החשמל הובילו לתנועה הולכת וגדלה של יוזמות לחסכון באנרגיה ביפן מאז רעידת האדמה, וכתוצאה מכך לגידול משמעותי בדרישה למוצרים יותר חסכוניים באנרגיה. "אנו מאמינים שמגמה זו תתפשט ברחבי העולם ותוביל לדרישה גבוהה למוצרים בעלי יעילות אנרגטית גבוהה במקומות אחרים בעולם גם כן. הייתי אומר שישראל אינה יוצאת דופן.
על מנת להיענות לדרישה שכזו, אנו מוכנים לספק לכם מוצרים הממנפים את יתרונותינו. לדוגמא, טכנולוגיית 'משאבת חום', טכנולוגיית האינוורטר ו-'מדחס הסיבוב הכפול' שכבר הספקתם להכיר. אנו נחתור להצעת מוצרים לרבות מערכות מיזוג אוויר ואוויר למים ללקוחות ברחבי העולם על ידי ניצול מרבי של המערכות המובילות בעולם שברשותנו".

להגדיל פי 4 את מכירות ה-VRF

משבר החוב האירופי וקשיי הנזילות אליהם נקלעו חלק ממדינו אירופה מציבים אתגר גדול עבור ענקית המיזוג באירופה. אם לא די בכך הרי שהשווקים המתפתחים, כמו הודו, סין וברזיל, שהיוו את מפלטן של חברות מיזוג האוויר, הקירור וחימום, מתחילים לאבד גובה בימים אלו. בנסיבות אלה לא פלא שטושיבה קרייר מעלה את רף הציפיות באשר לישראל  כאחד מהשווקים הגדלים ומתפתחים.
"כ-200 מערכות VRF של טושיבה נמכרו בשוק הישראלי אשתקד. מטרתנו כאן היא לרבע את המספר עד ל-800 יחידות עד 2015. זאת בעזרת מאמצינו המגוונים כגון הצגת מוצרים מכווני אזור, חיזוק מערכת היחסים עם הלקוחות ועל אחת כמה וכמה, ניצול המערכות פורצות הדרך שלנו. על מנת להשיג מטרה זו, הכרחי עבורנו לחזק את השותפות עם כל לקוחות תדיראן. 
אני בטוח שהיופי של שוק זה נמצא באנשים שבהם אנו יכולים לבטוח ולסמוך. כל מי שנכח באירוע השקת מועדון ה-VRF הם לבטח מתקיני ה-VRF הטובים בישראל. אני שמח מאוד שנפל בחלקי להיות נוכח באירוע חשוב זה למען עסקינו העתידיים בישראל.
אני מבקש מקוראיכם בכנות להעניק באופן מתמשך את התמיכה רבת הערך והנדיבה שלכם להפצה של מוצרי מיזוג האוויר של טושיבה. בשם ארגון טושיבה קרייר כולו, אני רוצה לספר לכם שאנו מחויבים ומוכנים לספק לכם את מלוא התמיכה. אני מאמין באמת ובתמים שהמאמץ המרוכז יחדיו יגבור על הקשיים שאנו עומדים בפניהם היום ואלו שנעמוד מולם בעתיד".
 










פי.סי.חץ