שנת המתקין

שנת המתקין

2200 מתקינים עברו הדרכה טכנית שיווקית על סדרת טורנדו Legend החדשה ולמדו עד כמה החברה חפצה ביקרם

אבי אובליגנהרץ
"שנת 2013 מתאפיינת כשנת המתקין והראיה לכך היא מערך התמיכה השיווקי והענפי שאנו מעניקים למתקינים. רשתות החשמל המובילות כמו אלמ ובסט ביי מוכרות בהצלחה רבה את המזגנים שלנו, אבל הרשתות מוכרות כ-60% מזגנים קטנים וכ-40% מזגנים גדולים. המתקינים לעומת זאת מוכרים ביחס הפוך: כ-60% מזגנים גדולים וכ-40% קטנים, ולכן אתם מאוד חשובים לנו", הדגיש  יניב פריינטה, מנהל המכירות הארצי בטורנדו מוצרי צריכה, בפני 230 המתקינים שנאספו בהדרכת הבוקר שערכה החברה במלון השרון בהרצליה.
טורנדו, שהחלה את דרכה ב-1988 כרשת ענק המזגנים והפכה בהדרגה למשווקת מזגנים ומספר 2 בשוק המזגנים המקומי, הנאמד בכ-550 אלף מזגנים לשנה, ממקדת בשנים האחרונות את מאמציה בשוק המקצועי. לא פלא שהתחרות הפרועה בשוק הפרטי עתיר השחקנים והמותגים הובילה את החברה, שמאז שנת 2006 מוכרת מעל 100 אלף מזגנים בשנה ומצויה בגידול תמידי, לשים את יהבה על השוק המקצועי כעל מחולל צמיחה.
במהלך חודש מאי ערכה טורנדו סבב הדרכות אינטנסיבי לכ-2200 מתקיני מזגנים במלון השרון ובמלון ליאונרדו בחיפה, שכלל סקירה מקיפה של מאמצי השיווק שמשקיעה החברה בשוק המקומי ובסדרת טורנדו Legend בפרט, והדרכה טכנית במה שמסומנת כסדרת הדגל של קיץ 2013. במקביל, אירחה טורנדו כ-16 קבוצות בנות 50-80 מתקינים לארוחת ערב פלוס סרט קולנוע ברחבי הארץ, תוך הזדמנות לשמוע מקרוב ממנכ"ל החברה, רונן בזזי, על תוכניותיה לשנת הפעילות הנוכחית.
במסגרת המאמץ הרחב שלה "לחבק" את הסיטונאים וכלל מתקיני המזגנים, יצאה החברה ב"סובב עולם 4", הענקת חופשות זוגיות חלומיות ב- 25 יעדים ברחבי העולם למי שעמדו ביעדי המכירות שנקבע בתקנון המבצע וצברו את הנקודות הדרושות. כך למשל צבירת 1250 נקודות (מכירת 300-320 מזגנים בשנה) תזכה את המתקינים בנסיעה למשחק ליגת האלופות, ואילו 430 נקודות (100 מזגנים בשנה) תקנה להם חופשה בברלין.
מתח הרווחים הנמוך והתחרות הקשה מהם סובל הענף, הביא את הנהלת טורנדו לצאת במבצעים למתן חופשות זוגיות באילת חצי פנסיון במלון 5 כוכבים, שוברי דלק (כולל סולר) ו/או תווי קניה למתקינים שירכשו מזגני Legend.
על מנת לשפר את התקשורת בינה לבין המתקינים, הקימה טורנדו לאחרונה מרכז שירות למתקין. מדובר בשירות נפרד שאינו מיועד ללקוח הסופי ומספרו 9006700(03) ומאויש באנשי מקצוע בראשות המנהל הטכני, מוטי ישראל, "הנותנים מענה מידי ויעיל לכל בעיה בה אתם נתקלים או תתקלו. זוהי חדשנות ברמת השירות", ציין פריינטה.
במקביל, יצאה החברה, שאשתקד מכרה כ-150 אלף מזגנים, בקמפיין פרסום אגרסיבי בתקשורת הכתובה והאלקטרונית במרכזו ניצב ילד הפלא, שון גיטלמן, ואשר נועד להדגיש את איכות מוצריה ושירות ביקור טכנאי תוך 24 שעות מקבלת פניית הלקוח. בנוסף, חילקה טורנדו אלפי חולצות למתקינים וערכה אירועים והדרכות מקצועיות לחיזוק הקשר בינה לאנשי המקצוע המשמשים כשגריריה.
גולת הכותרת של טורנדו לשוק המקצועי בקיץ 2013 היא משפחת המזגנים העיליים Legend שפותחה במיוחד עבורה בענקית המיזוג הסינית Midea שאת מוצריה מפיצה טורנדו בישראל. מדובר בקולקציית בת 11 דגמי מזגנים, חכמה, יעילה ושקטה במיוחד, ברובה עם דירוג אנרגיה A ועם טכנולוגיית Vertical Swing, המחלקת את זרימת האוויר לאזור רחב יותר על ידי שילוב של זרימת אוויר אנכית ואופקית. ה- ''Tornado Legend החדשה מציעה מגוון רחב של מזגנים החל מ 9,700 BTU/H עד 37,450 BTU/H הפועלים, לדברי ישראל שהעביר הדרכה טכנית מקיפה למתקינים שכללה מתן מדריך שרות והתקנה,  מתוך מחשבה על הסביבה ועל חיסכון משמעותי בחשמל ובאנרגיה. בנוסף, הסדרה מצוידת במערכת השבחת אוויר- יוניזטור המוסיפה יונים חיוניים לאוויר התורמים ליצירת אוויר צח ונקי יותר; ציפוי הידרופילי מוזהב הן על היחידה הפנימית והן על החיצונית המונע קורוזיה ומאריך את חיי המזגן; טכנולוגיית ה- Follow Me המתאימה את הטמפרטורה בחלל הממוזג בדיוק ע"פ רצון הלקוח ומערכת פילטרים מתקדמת הכוללת מסנן אבק ומסנן פחם פעיל המסננים מהחלל הממוזג חלקיקי אבק, מיקרונים וריחות לא נעימים.
בניגוד לשנים קודמות, טורנדו לא תספק השנה צנרת למזגנים שלה, למעט לסדרת Legend, המצוידת כמו כל מוצרי החברה בתו תקן ישראלי, כחלק ממהלך ההשקה של הקולקציה שמגיעה לראשונה בענף עם 5 שנות אחריות: 1 שנה מלאה ו-4 שנות אחריות חלקית. בחברה מדגישים כי השוק המקצועי יכול לעבוד בלעדית בשיווק ה- Legend היות והוא מאפשר להם מתח רווחים גבוה יותר מחלק מהסדרות האחרות של החברה. כך למשל מחירו של ה- Legend 22A, 20,000 BTU/H עבורם הוא 3300 ₪ פחות 400 ₪ תלושי דלק, עומד על 2900 ₪, והם יכולים למכור אותו בכ-3500 ₪ לעומת 3680 ₪, מחירו ב"ענק המזגנים".
 
רווחיות למתקין הכי גדולה בענף
 
 
"המטרה ששמנו לעצמנו השנה היא לשים את המתקין בפרונט מתוך חזון ואמונה שעבודה משותפת תוביל אותנו לקצירת פירות. אנו רוצים שתמליצו ללקוחות שלכם על המזגנים שלנו ועל ה- Legendבפרט. לקוח שאינו מרוצה יוכל להחזיר את המזגן, לקבל בחזרה את כספו ואנו נחזיר לכם את עלות ההתקנה. אין לנו ספק שנעלה את השוק מדרגה ושאר החברות יצטרכו ליישר עימנו קו. מה שהייתי רוצה שיעשו עבורי כמתקין, טורנדו עושה עבורכם", הבהיר המנכ"ל, רונן בזזי.
 
 










פי.סי.חץ