מקום ראשון יש רק אחד

מקום ראשון יש רק אחד

ההשקעה בפרסום, בשירות, בהדרכה ובטכנולוגיה הצדיקו את עצמן והביאו להגדלת המחזור של אלקטרה בצורה ניכרת ב-2009

משה שלו

בניגוד לקיטון שחל בשנה שחלפה, כתוצאה מההאטה הכלכלית בשיווק מזגני אוויר על ידי מרבית החברות בענף, הצליחה אלקטרה מיזוג אוויר להגדיל את מכירותיה.
אלקטרה מיזוג אוויר, המובילה בהפרש ניכר לעומת שאר החברות בענף וניתוח שוק במיזוג ביתי (RAC) מעלה את הנתונים הבאים: אלקטרה כ– 48% מהשוק, תדיראן – 20%, LG – 18%, טורנדו 6% והיתר מתפצל בין חברות אחרות. "בניגוד לאחרים, אנחנו החלטנו בשנת ההאטה 2009 להמשיך בפעולות הפרסום, השירות וההדרכה ברמה הגבוהה ולא לקצץ בהוצאות אלו – והתוצאות בהחלט הצדיקו החלטה זו.

כך אומר מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר, יגיל וויט, בשיחה עם CoolAir. יגיל מסביר את הצלחתה הבולטת של אלקטרה במספר פרמטרים שעיקרם מעורבות מלאה של החברה עם הצרכן, החל משלב הייעוץ וניתוח הצרכים שלו, כולל התקנה, הטמעה והדרכה ועד שירות הדוק של "אחרי מכירה".
הסבר נוסף להצלחה הינו שילוב בין מגוון רחב של מוצרים ואמינותם, חדשנות טכנולוגית, שירות ללא תחרות וקשר מעולה עם מועדון הזהב והמתקינים, הכולל הדרכות והשתלמויות.
"אנו מסוגלים וערוכים להציע את הפתרון המתאים ללקוח ולא לכפות עליו מוצרים הנוחים לנו", אומר יגיל, שכן אלקטרה מיזוג אוויר משווקת 80 מודלים וגדלים של מזגנים וסל ההיצע שלה כולל פתרונות מלאים למיזוג הביתי, בנושא הצ'ילרים (מים) ומערכות מתקדמות כמו אינוונטר ו-VRF, החוסכות אנרגיה רבה.

בתחום השירות מפעילה החברה מוקד מרכזי עם 80 טלפניות ו-150 טכנאים העונים על שאלות וצורכי הלקוחות.
אלקטרה מיזוג אוויר, שהיא חלק מחברת אלקטרה מוצרי צריכה, מקפידה להעמיד מול הלקוח תחנה ישירה אחת המלווה אותו בכל שלבי הניתוח, הרכישה וההתקנה (כולל פיקוח צמוד בפרויקטים גדולים).

וויט מציין כי ההיערכות המתמדת של החברה, תוך התחדשות בהתאם לצורכי השוק, תואמת גם את ההכרה הגוברת בתרומת מיזוג האוויר לפעילות נכונה בכל חלקי המפעל, הארגון והבית. "הוכח גם כי מזגני האוויר הם הדרך היעילה והזולה ביותר לחימום הדירה בחורף מול כל אלטרנטיבה אחרת".

יגיל וויט מציין עוד כי אלקטרה היא למעשה אחד היצרנים הבודדים של "כחול לבן" במפעלה בראשון לציון. מפעל הייצור של החברה מצליח גם ביצוא וכיום מופצים מזגני אלקטרה בכ-80 מדינות באמצעות חברה אחות שמרכזה בפריז בשם Airwell.

וויט הביא עמו לתפקיד מנכ"ל חטיבת מיזוג האוויר באלקטרה ניסיון מקצועי רב ואת המוטו: מקום ראשון יש רק אחד. הוא בוגר כלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים ואת מסלולו המקצועי עשה בתפקידים בכירים בפרסום אריאלי, חברת אסם-נסטלה, קבוצת שסטוביץ המשווקת את מותגי ג'ילט וקולגייט-פלמוליב בישראל ועוד.

בהתייחסותו למחויבות לשירות מקיף והולם, מציין וויט כי כל פרויקט בנייה חייב לכלול תכנון נכון של מערכת מיזוג האוויר תוך התחשבות במיקום, אקוסטיקה, עלויות, עיצוב ועוד. קו המוצרים של אלקטרה כולל מגוון רחב של פתרונות, כמו: מזגנים מפוצלים לשטחים קטנים ובינוניים, מערכות מיני מרכזיות, מערכות מולטי, מזגנים מסחריים, מערכות VRF מתקדמות בטכנולוגיית Inverter, צ'ילרים, מפוחי נחשון, מערכות בקרה ממוחשבות, גלאי נפח ועוד.
מערכות המיזוג של אלקטרה עומדות בסטנדרט האיכות הבינלאומי ISO9001 ומאושרות על ידי מכוני התקינה המובילים בעולם כולל מכון התקנים הישראלי.

באשר למערכת VRF, מציין הדובר כי היא מאפשרת לחבר יחידה חיצונית אחת קטנת ממדים ורבת עוצמה אל עד 40 יחידות פנימיות. בנוסף, מערכת בקרה חכמה מספקת שליטה מלאה על תנאי האקלים בכל חלל ממוזג ומאפשרת גם חיבור לחימום תת רצפתי.
ועוד חידוש של התקופה האחרונה – מערכת התראה חדשנית הדואגת לכבות את מיזוג האוויר כאשר אין אנשים בחדר.

קצת היסטוריה
החדשנות והדינאמיות של אלקטרה מיזוג אוויר נושאת פירות: כיום, במאות אלפי בתים בישראל יוצרת אלקטרה אווירה שנעים לחיות בה.
אלקטרה מובילה את ענף מיזוג האוויר בישראל כבר 60 שנה ומחויבת להביא לצרכן הישראלי מוצרים בטכנולוגיות המתקדמות בעולם תוך שמירה על איכות הסביבה.

כאמור, אלקטרה מייצרת את המזגנים שלה במפעלים אשר בבעלותה המלאה. כל המפעלים פועלים בטכנולוגיות הייצור המתקדמות ביותר ועומדים בבקרת איכות קפדנית ומגוון תווי תקן בינלאומיים.

אלקטרה מציגה מגוון רחב של מערכות מיזוג אוויר ביתיות ומסחריות, לכל צורך ולכל מטרה. פתרונות המיזוג של אלקטרה כוללים טכנולוגיות חדשניות והם שקטים, אמינים, חסכוניים בחשמל ובעלי תכונות מתקדמות. צוות יועצי המיזוג המקצועיים של אלקטרה ישמח לעמוד לרשותך בהתאמת פתרון מיזוג האוויר האופטימאלי עבורך. לך נשאר רק לבחור את מזגן אלקטרה המתאים לך.

אלקטרה נוסדה ב-1945 כחנות לתיקון מוצרי חשמל בתל אביב. החברה החלה לפעול כסוכנות לייבוא ושיווק מוצרי חשמל, בהם גם מזגנים ביתיים, שהפכו מאוחר יותר לעיקר הפעילות שלה.

בקרת האיכות של אלקטרה היא מהמתקדמות והמחמירות בענף. ההוכחה לכך הוא המספר המרשים של תווי תקן בהם אלקטרה מחזיקה, כולל ISO 9001 ותו תקן ישראלי מלא.

ובתחום הפעילות החברתית: קבוצת הכדורסל מכבי אלקטרה תל-אביב מובילה את ענף הכדורסל עשרות שנים ומהווה סמל לגאווה ישראלית ומקור להערצה של עשרות אלפי אוהדים. מכבי אלקטרה תל-אביב היא אלופת המדינה לעונת 2009 / 2008.

אלקטרה רמת השרון היא אחת מקבוצות כדורסל הנשים המובילות בישראל בשנים האחרונות. הקבוצה זכתה פעמים רבות באליפות ישראל ובגביע המדינה וזכתה באליפות לעונת 2009 / 2008.

המדריך המקצועי לרכישת מזגן
מאת יגיל וויט

זה נהפך לריטואל קבוע כל שנה. האביב נגמר, מגיעים יומיים – שלושה של שרב כבד בשילוב לחות מחניקה וכל הסכרים נפרצים. המשווקים מציעים את מרכולתם בשוק והישראלים שועטים בהמוניהם לחנויות לחטוף מזגנים מבלי לחשוב פעמיים.
אולם, מידי שנה העסק מסובך קצת יותר. טכנולוגיות חדשות, מגוון דגמים שונים והיצע מותגים רחב הופך את רכישת המזגן לפעולה הדורשת יותר מידע, זה אומר שצריך לבדוק שהמזגן אכן בטכנולוגיה החדשה ולהתחיל להבדיל בין הסוגים השונים.
"המעבר לטכנולוגיה החדשה מחייב רמת מקצוענות ואיכות גבוהה יותר מכל המעורבים בתהליך" אומר יגיל וויט, סמנכ"ל ומנהל חטיבת מיזוג אוויר באלקטרה מוצרי צריכה לישראל. "מחד, היצרנים חייבים להתאים את המוצרים לטכנולוגיה החדשה ולוודא שהם עומדים בתקנות השוק המקומי. מאידך, המוכרנים חייבים להכיר את הטכנולוגיה ולהתאים את המזגן לצרכי הלקוחות, בעוד שהמתקינים נדרשים להקפיד על הוראות ההתקנה והבטיחות החדשות".

1. תו תקן ישראלי
כל אחד יכול להתחיל לייבא מזגנים. כל מה שצריך זה ליצור קשר עם יצרן בחו"ל, להביא מכולה או שתיים, לשים כמה פרסומות נוצצות, לנקוב במחיר אטרקטיבי, והנה מאות או אלפי ישראלים מכניסים הביתה מזגן 'מציאה'. המציאות העגומה מלמדת שבשנים האחרונות צצו בשוק חברות רבות שמייבאות מזגנים, תוך בקרה נמוכה ביותר על המוצר המוגמר ומינימום אחריות. יש הבדל עצום בין תו תקן ישראלי מלא לבין בדיקה של מכון התקנים. כל מזגן מיובא עובר מבדקים בסיסיים המאשרים שהוא עומד בדרישות הבטיחות. תו תקן מלא, לעומת זאת, מקיף הרבה יותר תחומים, מצביע שלחברה יש אישור לתהליך הייצור הכולל במפעל ומבטיח בעצם את איכות המזגן לאורך זמן.

2. מחיר
מזגן קונים להרבה שנים קדימה. גם אם הטמפרטורה בלתי נסבלת ויש הצעות אטרקטיביות מכל עבר, חשוב לעצור ולחשוב פעמיים. הטיפ הוא: אין במזגנים הפתעות גדולות. מה שעולה פחות שווה עוד פחות. יש בעולם מפעלים ברמות שונות המייצרים מותגים באיכויות שונות. לכן חשוב לבדוק היטב מי היצרן העומד מאחורי המוצר שקונים ומה האיכות שלו. מומלץ לעשות טבלה עם כל הפרמטרים החשובים ולהשוות באופן אובייקטיבי בין המזגנים השונים. כמו כן, מומלץ לבחון בקפידה את מדבקת האנרגיה המופיעה ליד המזגן, על מנת ללמוד את נתוני המזגן האמיתיים (תפוקה, צריכת חשמל, מקדם יעילות ועוד).

3. שירות
קשה להמעיט בערכו של שירות טוב. גם המוצרים הטובים והנמכרים ביותר צריכים שירות מידי פעם, בין אם מדובר בתחזוקה שוטפת ובין אם מדובר במענה מהיר לתקלות. במזגנים יש לשירות משמעות ייחודית, כי לא פעם הגורם שמוכר את המזגן אינו קשור לגורם המתקין אותו. היצרן מייצר, המוכרן מוכר והמתקין מתקין, ואם יש תקלה נוח לגורמים להפנות אצבע מאשימה אחד לשני. חייב להיות גורם אחד ברור שאחראי על הכל, כדי שהצרכנים לא יפלו בין הכיסאות. יש לדרוש לקבל טלפון אחד ברור אליו תפנו בכל בעיה ושם ידאגו לכם, התעקשו לקבל את תעודת האחריות ואמנת השירות של יצרן המזגן, קראו גם את האותיות הקטנות ואם כתוב משהו שלא מוצא חן בעיניכם אל תתביישו לשאול. בנוסף, ניתן לבדוק בקלות האם יש מענה מהיר לקריאת השירות. צלצלו בכל רגע שהוא (לפני הקניה כמובן) למוקד השירות של החברה ותתחילו להמתין. לא חיכיתם? גם אם תהיו לקוחות לא תחכו.
בנוסף, חשוב לוודא כי היבואן ו/או השירות מחזיק חלפים לדגמים השונים בטווח של לפחות 7 שנים ויותר.

4. מוניטין
מוניטין, אותו מונח חמקמק, אינו נקנה בכסף או בפרסום. רוכשים אותו בשנים ארוכות של אמינות ושירות ומקבלים אותו ממאות אלפי לקוחות מרוצים שחוזרים שוב ושוב. לצרכנים לא תמיד קל להעריך את רמת האמינות והמקצוענות של החברה ממנה הם חושבים לרכוש מזגן. אבל הכלי הזמין ביותר הוא המוניטין של אותה חברה. ככלל, כדאי לזכור שמי שסיפקה שירות בעשרות השנים שחלפו תמשיך לספק שירות גם הרבה שנים הלאה. ומי "שנולד אתמול (ובתחום המזגנים, "אתמול" זה גם לפני 4 שנים) לא בטוח שיהיה בסביבה מחר. חשוב ללכת אחר הוותק, לשאול לגבי המוניטין ולהגיע לידיים טובות.

5. התאמה אישית
כמו שכמעט אין שתי דירות זהות כך אין שתי מערכות מיזוג זהות. לכל דירה מבנה שונה, כיווני אוויר אחרים ודרישות מיזוג ייחודיות. יועץ מיזוג מקצועי יכניס אותם בחשבון כאשר הוא מתאים מערכת שתשרת אתכם בדרך הטובה ביותר. הפרמטרים אותם יש להביא בחשבון לא מעטים וקשורים בגודל המבנה, בבידוד, באזור הגיאוגרפי, במספר הנפשות, בסגנון החיים ועוד. בשורה התחתונה, קניית מזגן ללא התאמה אישית של מומחה היא מתכון בטוח שהוא לא יתאים במאת האחוזים. זו הסיבה שלא מומלץ לבצע קניה פשוטה ומהירה דרך הטלפון או אפילו באינטרנט. מומלץ להזמין הביתה יועץ מיזוג מקצועי ובכך להבטיח שתקבלו את המזגן המתאים לכם ביותר.

6. תכונות מתקדמות
השנים האחרונות התאפיינו בקשת רחבה של חידושים טכנולוגיים בתחום המזגנים ששינו לחלוטין את השוק: הדור החדש של המזגנים בעלי מדחסים מתקדמים ושקטים, אשר מווסתים את התפוקה באופן רציף ושומרים על טמפרטורה יציבה ללא גלי קור וחום, המזגנים העיליים החלו לבצע פעולות של סינון השבחת אוויר וגם המערכות המיני מרכזיות התקדמו ומאפשרות שליטה על הטמפרטורה בכל חדר. אז נכון, אפשר עדיין להשיג "סתם מזגן", אבל בתוספת עלות נמוכה יחסית כדאי להכניס הביתה מערכת מיזוג מתקדמת שתלווה אתכם לאורך כל השנה והרבה שנים קדימה.

7. התקנה
לא כל אחד יכול להתקין מזגן. גם מי שמתקין – לא תמיד יודע לתקן, כשצריך. חשוב לוודא שלמתקין המזגן יש ניסיון עשיר בתחום (והוא לא מתאמן עליכם), שיש לו ידע מתאים, שהוא עבר הכשרה מקצועית מספקת ושהוא משתמש בחומרים איכותיים. הטכנאי צריך מומחיות וניסיון אבל חשוב גם שישתמש בחלקי חילוף מקוריים, שלא יפגמו באחריות המזגן. בקיצור, אל תכניסו כל אחד אליכם הביתה.

אינוורטר
טכנולוגיה מתקדמת בייצור מזגנים שבה המדחס פועל באופן רציף ומשנה את התפוקה שלו בהתאם לצורך. זאת בשונה ממדחס רגיל שפועל בתפוקה מלאה ומפסיק ומחדש את פעילותו לסירוגין, ושיטת פעולה זו גורמת לתנודות בטמפרטורת החדר של עד 5 מעלות צלסיוס, בזבוז חשמל ובלאי מואץ.

בטכנולוגיית אינוורטר טמפרטורת החדר נשמרת קבועה; צריכת החשמל נמוכה עד כדי30-40 אחוז ממזגן רגיל ואורך חייו ממושך יותר. בנוסף, מזגן בטכנולוגיית אינוורטר מביא את החדר לטמפרטורה הרצויה במהירות והוא יעיל  גם בטמפרטורה חיצונית נמוכה או גבוהה במיוחד.










פי.סי.חץ