תאגיד המיחזור יוצא בקמפיין חדש

תאגיד המיחזור יוצא בקמפיין חדש

אל"ה, תאגיד המיחזור, יוצא בקמפיין הסברה רחב תחת הכותרת "זה טבעי שתמחזר"

אל"ה, תאגיד המיחזור, יוצא בקמפיין הסברה רחב תחת הכותרת "זה טבעי שתמחזר" בהשקעה של 5 מיליון שקל. בנוסף ישקיע התאגיד 20 מיליון שקל בתשתיות המיחזור ברחבי הארץ בעקבות הרחבת חוק מיחזור הבקבוקים והחלתו על בקבוקי המשקה הגדולים. על פי החוק החדש, יעד איסוף הבקבוקים הגדולים של 1.5 ליטר יעמוד על 50% מסך הבקבוקים עד 2014.
 
התאגיד מחויב, בהתאם להסכם בין המשרד להגנת הסביבה וחברות המשקאות, לעמוד ביעד איסוף של כ- 28% כבר בשנת 2010. תאגיד המיחזור מתכוון להציב עד סוף 2010 2,500 מתקנים חדשים ובכל שנה שאחרי כ- 4,000 מתקנים נוספים. בתאגיד המיחזור מקווים לעמוד ביעד באמצעות קמפיין הסברה שיושק תחת הסלוגן החדש – "זה טבעי שתמחזר" והוא יחליף את הקמפיין הישן "זה מטורף לא למחזר". הקמפיין יכלול טלוויזיה ורדיו.     

"400 אלף בקבוקי שתייה מובאים כיום למחזוריות מדי יום, סימן לכך שהציבור הישראלי מכיר בחשיבות המחזור ומבחינתנו זוהי התרומה מספר אחת לשמירה על הסביבה", ציינה נחמה רונן יו"ר תאגיד המיחזור.      

סקר שערך מכון גיאוקטוגרפיה עבור תאגיד המיחזור חושף כי 39% מבתי האב צורכים יותר מ-6 בקבוקים משפחתיים במהלך שבוע ממוצע, ו-22% עד 5 בקבוקים. 50% מהנשאלים נוהג להשליך בקבוקים למיחזור, 43% זורקים תמיד את הבקבוקים למתקן המיחזור ועוד 7% זורקים את רוב הבקבוקים. 38% ציינו כי אינם זורקים בקבוקים למתקן המיחזור. מי שלא מקפיד על מיחזור הבקבוקים ציינו כי הדבר נובע מכך שכלובי המיחזור רחוקים (36%), או שאין כלובי מיחזור בסביבת המגורים (34%). עוד 21% ציינו שהם פשוט מתעצלים.
 
על מנתן להגדיל את פוטנציאל המיחזור בישראל, מיישם בימים פיילוט באתר מטמנת שרונים, שמטרתו הוצאת מיכלי פיקדון המושלכים לאשפה לשם הבאתם למיחזור. "זהו נדבך נוסף בפעילות המתבצעת להגדלת היקף המחזור בישראל - חלק ניכר ממיכלי הפיקדון מושלכים עדיין לאשפה ולכן אין לנו ברירה אלא לפעול גם במטמנות", אמר קובי דר מנכ"ל התאגיד.










פי.סי.חץ