ערוכה ומוכנה

ערוכה ומוכנה

תדיראן השיקה דור חדש וחסכוני של מזגנים ואיחדה את הפעילות עם קריסטל

משה שלו


בינה רזינוסקי-מנכ"ל תדיראן גרופ


חברת "תדיראן" היתה הראשונה להיערך לכניסתן לתוקף של תקנות האנרגיה החדשות למזגנים ב-1 בינואר 2011. כל 50 דגמי המזגנים של החברה מתאימים לתקנות החדשות ליעילות אנרגטית, לסימון אנרגטי ולדירוג אנרגטי של מזגנים. בכך מקדימה החברה את כל יתר החברות הפועלות בענף.

"תדיראן" החלה להיערך לתקנות החדשות כבר לפני שנתיים, מיד לאחר שמשרד התשתיות הלאומיות הודיע על השינוי המתוכנן בתקנות האנרגיה הנהוגות למזגנים כדי לצמצם בצריכת החשמל. במסגרת היערכותה פיתחה החברה דור חדש של מזגנים והכניסה שיפורים בשורה של מחליפי חום ומפוחים, תוך שהיא מרחיבה את צוות המחקר והפיתוח. בסך הכל הושקעו במהלך כ-20 מיליון שקל. 

בינה רזינובסקי, מנכ"ל תדיראן: " אנו גאים להיות גם הפעם הראשונים והמובילים בענף. דור המזגנים החדש הינו קפיצת מדרגה בחיסכון באנרגיה ובשמירה על איכות הסביבה".    התקנות החדשות מציבות רף גבוה יותר של יעילות אנרגטית לכל סוגי המזגנים המשווקים לצרכן. היעילות האנרגטית מבטאת את היחס בין תפוקת הקירור או החימום של המזגן לבין כמות האנרגיה החשמלית הנדרשת לפעולתו (צריכת חשמל). התקנות קובעות כי רף ה-C.O.P - מקדם היעילות האנרגטית של המזגנים - יועלה מ-3.20-3.30 ל-3.50 למזגן מפוצל ומ-3 ל-3.20 למזגן מתועל במצב קירור. מזגנים שאינם עומדים ברף היעילות החדש אסורים למכירה החל מ-1 בינואר.  

עוד קובעות התקנות החדשות כי על כל יצרן ומשווק מזגנים חלה חובה על-פי חוק להציג במקום בולט לעין על גבי המזגן את תווית הסימון שלו בסולם הדירוג האנרגטי המותר (מ-A, החסכוני ביותר, ועד G, הכי פחות חסכוני) לצד נתונים נוספים, כמו צריכת החשמל ותפוקת המזגן בקירור ובחימום. 

לנוכח ההשקעה העצומה בקו המוצרים החדש והתאמתם לתקנות האנרגיה החדשות עודכנו ב-1 בינואר מחירי המזגנים של "תדיראן" ועלו בכ-10 אחוז בהשוואה למחירון של 2010. בינה רזינובסקי: "עדכון המחירים משקף את עלויות הפיתוח והייצור של המזגנים החדשים. לנוכח ההתייקרות הצפויה בכל הענף, אנחנו מעריכים שמזגני 'תדיראן' ימשיכו ליהנות מיתרון תחרותי של תמורה למחיר ((VFM".
 
ב-1 בינואר אוחדה "תדיראן מוצרי צריכה" באופן רשמי עם החברה האם "קריסטל", ורזינובסקי משמשת כמנכ"ל החברה המאוחדת "תדיראן גרופ". בחברה ערכו מחקרים בקרב צרכנים וקמעונאים שהראו כי המותג תדיראן חזק יותר מקריסטל, ובעל תרומה גבוהה יותר למיצוב החברה. איחוד השמות מהווה המשך להליך המיזוג בין שתי החברות, שבמסגרתו אוחדה כל הפעילות של תדיראן מוצרי צריכה עם פעילות קריסטל. 

"תדיראן", שהוקמה לפני 46 שנה, פועלת בשוק המזגנים הביתיים והמסחריים, המגלגל על פי הערכות כ-1.2 מיליארד שקל בשנה. החברה היא שחקן מרכזי בשוק זה, עם שלושה מותגים גדולים ומובילים - "תדיראן", Toshiba"" ו"אמקור", התופסים ביחד נתח של כ-30%. שמה של "תדיראן" הולך לפניה כחברה היחידה שיש ביכולתה לתת פתרונות מערכתיים לכל צורכי מיזוג האוויר, ממערכות מסחריות גדולות באמצעות מזגני Carrier, דרך מערכות מתוחכמות בטכנולוגיית ה-VRF מתוצרתToshiba  לעסקים בינוניים וגדולים ועד למערכות מיזוג ביתיות. קריסטל כזכור רכשה את פעילות השיווק, ההפצה והמכירות של מזגני תדיראן, אמקור קרייר וטושיבה תמורת 16 מיליון שקל  מחברת קרייר.   

את השנה האחרונה לפעילותה העצמאית צפויה "תדיראן" לסיים עם תוצאות מרשימות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-317.6 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי עמד על כ-18%. כמחצית מההכנסות רוכזו ברבעון השלישי של השנה. היקף ההכנסות ברבעון זה עמד על כ-153.4 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי עמד על כ- 19%. הודות להישגיה המרשימים של "תדיראן" הציגה "קריסטל" צמיחת שיא ברבעון השלישי של 2010.










פי.סי.חץ