שליטה עצמית

שליטה עצמית

החידושים הכי חמים במערכות הפיקוד והבקרה של תעשיית הקירור והמיזוג נחשפו בכנס של דיקסל



מימין - משה בלוך, וולטר בורגיו, איוון פוולין וצביקה פלג

"המוטו שלנו הוא חדשנות ויצירתיות. מחלקת המחקר ופיתוח שלנו מונה 23 איש, ברובם מהנדסים, וזה מאפשר לנו שוב ושוב לפתח מוצרים חדשים ומתקדמים עבור הלקוחות שלנו הפזורים ב-70 מדינות ברחבי תבל. הבקרים שלנו הם המילה האחרונה בתחום המיקרו-בקרים וצוות הפיתוח שלנו עושה שימוש בטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש, כדי להקנות למוצרים את הגמישות המרבית", מסביר, איוון פוולין, מנהל המכירות של דיקסל לאזור המזרח התיכון ואפריקה, את הייחוד של החברה המתמחה בייצור בקרים לתעשיית הקירור והמיזוג.

קרוב ל-100 קבלני קירור, יועצים וכדומה נטלו לאחרונה חלק ביום העיון שערכה חברת טרמוליין, נציגתה המקומית של דיקסל, במרכז האירועים אווניו שבקרית התעופה. הנוכחים יכלו להתרשם מקרוב מהיכולת הטכנולוגית הגבוהה, סל המוצרים והפתרונות המגוון ואיכות השירות של החברה מצפון איטליה. מלבד הצגת החברה ומוצריה הכי חמים, דגש רב הושם על הפתרונות לחיסכון באנרגיה של החברה ועל הבקרים המובילים שלה, כולל הדרכות מקצועיות בנוגע לשימוש בהם. 

במשך 20 שנות קיומה צברה דיקסל מוניטין רב כשחקנית מרכזית בתחום הבקרה ליישומי קירור תעשייתי ומיזוג אויר לתחום התעשייה והמסחר. החברה, שמעסיקה 140 איש, נרכשה בשנת 2009 על ידי חטיבת טכנולוגיות האקלים של תאגיד אמרסון, מתמחה בפיתוח מוצרים העונים באופן אופטימאלי לדרישות הלקוחות, ועיקר הלקוחות שלה הם בתחום הקירור והמיזוג המסחרי ובמיוחד תעשיית המזון על כל שלוחותיה וגווניה.

"השאיפה שלנו היא לתת פתרון מלא לתעשיית הקירור והמיזוג תוך דגש על התייעלות וחסכון באנרגיה. באמצעות הפתרונות שלנו ניתן לשלוט על כל מערכות המיזוג והקירור מכל מקום בעולם, ולוודא שהן פועלות באופן מיטבי. החברה משקיעה ללא הרף הון רב במערכות אוטומטיות חדישות כדי להבטיח איכות ואמינות של כל מוצריה". פוולין מוסיף שהרכישה על ידי אמרסון פתחה בפני דיקסל גישה להרבה ידע טכנולוגי בתחומים בהם עוסקת חברת האם ואשר משלימים במידה רבה את פעילותה.

סל המוצרים של דיקסל כולל, בין השאר, צגי טמפרטורה; בקרים לטמפרטורות רגילות, נמוכות וגבוהות; בקרים לקירור והקפאה; בקרי לחות; בקרים משולבים לחות/ טמפרטורה; בקרי לחץ; בקרים לצ'ילרים; בקרים מתוכנתים; בקרי דרגות; בקרי ניהול מערך מדחסים ומעבים; מערכות בקרה, רישום והתראה; רשמי ורגשי טמפרטורה; שדרי לחץ ואביזרים נוספים.

את דיקסל מייצגת בישראל, כאמור, טרמוליין שהוקמה לפני 15 שנה על ידי האחים משה ואליעזר בלוך. "מתחילת הדרך קבענו לעצמנו רף גבוה של שירות עם מתן דגש מיוחד על מקצוענות ועל אדיבות לפי מיטב המסורת של דיקסל. השירות האישי מלווה את הלקוח משלב בחירת המוצר ועד לסיוע, קרי תמיכה טכנית בעת ההפעלה", מדגיש משה בלוך, מנכ"ל טרמוליין.

בנוסף, מעמידה טרמוליין אתר בעברית שמתעדכן שוב ושוב בחידושים הכי חמים מבית דיקסל, ומכיל מידע מקיף באשר לכל הפתרונות מהם יכולים ליהנות לקוחות החברה. במקרים המעטים בהם הפתרונות של דיקסל אינם נותנים מענה מספק לדרישות הלקוחות, אנשי טרמוליין אינם מהססים ופונים לעמיתיהם מעבר לים בבקשה לפתח בקרים ומוצרים מתאימים.

הבקשות, לדברי בלוך, זוכות להיענות מהירה ולראיה דיקסל פיתחה לאחרונה במיוחד עבור השוק הישראלי, שני דגמים של בקרי קירור המיועדים בעיקר לחדרי קירור ולחדרי הקפאה בבתי מלון, ופעולתם הותאמה לדרישות ההלכה. כדי להימנע מחילול השבת, פנו אנשי טרמוליין למכון מדעי טכנולוגי להלכה וביחד בנו רשימת התאמות מיוחדת אותה יצטרכו במחלקת המו"פ של דיקסל ליישם. ראוי לזכור כי בכל פעם שפותחים את דלת חדר הקירור כדי להוציא או להכניס מזון, נדלק האור ונפסקת פעולת מפזר הקור, דבר המנוגד להלכה. הבקרים החדשים תוכנתו לעבוד במצב "שבת" כך שהפעולות הנ"ל נמנעות ועם צאת השבת חוזרים הבקרים לעבוד במצב "חול".

הודות לטכנולוגיה המתקדמת, ניתן כיום לשלוט על כל מערכות הקירור והמיזוג בהם מותקנים בקרים של דיקסל, מכל מקום בעולם, ולקבל עדכונים שוטפים כולל התראות על תקלות באמצעות הטלפון הסלולרי, SMS, מייל, פקס וכדומה. "התקשורת נעשות באמצעות האינטרנט או האתרנט. זה מאפשר למשתמש לשנות כל הזמן את הפרמטרים של הבקרים מרחוק ומייתר את הצורך להיות בקרבת המערכת לטובת הנושא", מסביר וולטר בורגיו, ממחלקת המכירות של דיקסל איטליה. בורגיו מוסיף כי הלקוח יכול לבחור בין מודם פנימי, אנלוגי או דיגיטלי לפי צרכיו, ומדגיש כי היישומים של החברה הם פונקציונאליים, ידידותיים לסביבה ובעיקר חסכוניים באנרגיה.

יום העיון שערכה טרמוליין בשיתוף עם הנציגות המקומית של אמרסון, שבראשה ניצב צביקה פלג, הוא למעשה הכנס הראשון מסוגו שערכה החברה בארץ. האירוע, שנועד לעדכן את הלקוחות בדבר הפיתוחים האחרונים ולחשוף בפניהם על קצה המזלג את היכולות הטכניות של החברה, נחל הצלחה רבה. "האורחים מאיטליה מאוד התרשמו מכמות הלקוחות שהגיעה, מאיכות השאלות ומהמשובים שהם קיבלו. אין ספק שהצלחנו להדק את הקשר בין החברה ללקוחות והמסר הכי חשוב מבחינתנו היה שהלקוחות יידעו שיש עם מי לדבר ויש גם גב. "דיקסל לא רק מובילה מבחינה טכנולוגית אלא גם בהקשבה ללקוח ובמציאת הפתרון המתאים לצרכיו. אני חושב שכל הצדדים נהנו ומשוכנע שנקצור את הפירות בעתיד", מסכם אליעזר בלוך סמנכ"ל המכירות של טרמוליין.










פי.סי.חץ