דירוג A1 הוענק להנפקת האג

דירוג A1 הוענק להנפקת האג"ח של אלקטרה

החברה זקוקה למותג דומיננטי שיספק מענה לפלח השוק האמצעי במגזר מוצרי החשמל ה'לבנים

 חברת הדירוג מידרוג העניקה דירוג A1 ליכולת הפירעון הכוללת של אלקטרה מוצרי צריכה ולגיוס חוב בסך של עד 250 מיליון שקל, בעבודה שהכינה לקראת גיוס החוב.                                                                                                                              
אנשי מידרוג קובעים שהחברה הפונה בעיקר לפלח השוק הבינוני-גבוה במוצרי החשמל, "זקוקה למותג דומיננטי שיספק מענה לפלח השוק האמצעי במגזר מוצרי החשמל ה'לבנים'".

אלקטרה מוצרי צריכה עוסקת בייבוא, ייצוא, שיווק ומכירה של מזגנים ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה כמו מקררים, מכונות כביסה ותנורים בישראל וכן במתן שירותים למוצרים אלו.                                                    

בחודש יוני 2009 רכשה אלקטרה מ- Airwell את מלוא הון המניות של אלקטרה תעשיות מיזוג אוויר 2006 בע"מ ("אלקטרה תעשיות") בתמורה לכ-17.5 מיליון יורו. במסגרת העסקה החזירה Airwell לאלקטרה תעשיות הלוואות שונות אשר נטלה ממנה. אלקטרה תעשיות פועלת בישראל בייצור מזגנים במפעלה שבאזור התעשייה בראשון לציון. כ-80% מתוצרת המפעל משווקת בשוק המקומי על ידי אלקטרה מוצרי צריכה.
בחודש אפריל 2007 רכשה החברה את הפעילות העסקית של רשת מחסני חשמל – רשת קמעונאית למכירת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה – בתמורה נטו של כ-210 מיליון שקל. בחודש יוני 2007 נכנסה אלקטרה לתחום ייבוא ושיווק מחשבים באמצעות רכישת תגה מגם.                                                      

על פי מידרוג, אלקטרה מובילה בשוק המזגנים עם נתח של 42% מהשוק. כמו כן, הפעלת רשתות החשמל שקם אלקטריק, מחסני חשמל וסנסור מעניקה לה יציבות ויתרון תחרותי משמעותי, בעיקר באספקת מענה לפלחים שונים בשוק. ככלל, מסבירים במידרוג, החברה סובלת מתחרותיות גבוהה בכל תחומי הפעילות לרבות רשתות השיווק, שגרמה לירידה ברווחיות החברה בשנים האחרונות. כחלק מאסטרטגיית הצמיחה נכנסה אלקטרה מוצרי צריכה לתחומים משלימים לפעילות החשמל, שכללו את תחום המים ותחום המחשבים.

על פי מידרוג התחרות של אלקטרה מוצרי צריכה היא בעיקר בכניסתן של רשתות המזון ורשתות ה"עשה זאת בעצמך" לשיווק מוצרי החשמל בצורה אגרסיבית יותר, שהביאה לשחיקה ברווחיות הגולמית של עסקי הקמעונאות שלה מ־25% ב־2008 ל־22% ב־2010.                                                             

כמו כן מציינים במידרוג כי חרף עלייה של 30% במספר המזגנים שנמכרו ב־2010, עלו ההכנסות הכספיות מתחום זה ב־16% בלבד. מידרוג מעריכה כי כניסת קריסטל לתחום באמצעות רכישת תדיראן הכבידה על הפעילות ב־2010 ותכביד גם ב־2011.

 

 










פי.סי.חץ