חברות המיזוג יוציאו כ-13 מיליון ד' על פרסום ב-2011

חברות המיזוג יוציאו כ-13 מיליון ד' על פרסום ב-2011

מתוכם כ-10 מיליון דולר (במחירי מחירון) רק ביוני- יולי!

לא פלא שהפרסומות למזגנים בקיץ האחרון מצטיינות ביצירתיות ומופיעות בתדירות גבוהה על המרקע שלנו. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, יוציאו חברות המיזוג למעלה מ-13 מיליון דולר על פרסום בשנת 2011, מתוכם כ-10 מיליון דולר (במחירי מחירון) רק ביוני- יולי!   
ראוי לציון כי מדובר בירידה משמעותית לעומת 2010 בה עמדה ההוצאה לפרסום של כל שוק המזגנים על כ-15.1 מיליון דולר. הירידה בהיקף הפרסום נזקפת ככל הנראה לכך שהמונדיאל שנערך בקיץ שעבר, נתן דחיפה משמעותית לענף, וחברות המיזוג ביקשו לנצל את המומנטום כדי להעלות את רף המכירות.
כצפוי, שלושת המותגים המובלים: אלקטרה, טורנדו ותדיראן, תופסים את הנתח המרכזי של עוגת הפרסום עם כ-77.5 אחוז מההוצאה לפרסום בחודש האחרון. משרדי הפרסום המלווים את המותגים המובילים הם: מקאן אריקסון עם תדיראן, אדלר חומסקי עם אלקטרה ושלמור אבנון עמיחי עם טורנדו.
עליית תעריפי החשמל והמשבר באנרגיה נותנים את אותותיהם על המסרים שמבקשים מותגי המזגנים להעביר, והדבר ניכר בפרסומות של תדיראן וטורנדו שמנסות להסביר לצרכן בצורת גרפים צבעוניים ובדרכים הומוריסטיות עם הפרזנטור דודו ארז (טורנדו) כי המזגנים שלהם הם באמת ובתמים הכי חסכוניים שיש. באלקטרה לעומת זאת, בחרו ללכת על קמפיין סולידי יותר שמדגיש את אמינות המותג, טיב השירות ואף לפתות את הצרכנים באמצעות מבצעי שיווק משולבים: מזגן פלוס מזוודת טרולי או מזגן ובר מים בחבילה בלוויית הסלוגן "שיהיה לכם קיץ נעים". אז מי יהיה המנצח הגדול של קיץ 2011 בענף? סביר להניח שאף חברת מיזוג לא תצא מאוכזבת לאור העובדה כי מדובר בעונה חמה במיוחד.










פי.סי.חץ