עלייה של כ-30% בשימוש במזגנים ובהיקף התקלות בשל השרב

עלייה של כ-30% בשימוש במזגנים ובהיקף התקלות בשל השרב

אחת התקלות הנפוצות כיום במזגנים היא תפקוד המעבה במסתורי כביסה בבניינים גבוהים

בניגוד לשנה שעברה, חום יולי-אוגוסט הורגש היטב בקרב העוסקים בענף המיזוג. השימוש המרובה במזגנים לא רק שהביא לשבירה מתמדת של שיא צריכת החשמל, אלא לגידול של כ-30% בשיעור התקלות והזמנות הטכנאים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 
חיים טוויטו, הבעלים של  "חיים מזגנים", הודה כי הוא מתקשה לעמוד בעומס הרב וכי הוא מתרוצץ כל היום מבית לבית כדי לרצות את הפונים אליו. "העומס מטורף. מתחילים בבוקר ולא יודעים מתי מסיימים. בכל יום מסיימים עוד יותר מאוחר, כי לא רוצים לאכזב לקוח שסובל". טוויטו הוסיף כי לא אחת הוא ועובדיו נתקלים בהפתעות ועיכובים לא צפויים בהתקנות, וכתוצאה מכך סדר היום שלהם משתבש כמעט בכל יום. אפילו השיפוצניק שלומי מלכה מ"שלומי תקלות", מסר כי לא מעט לקוחות שאינם מצליחים למצוא טכנאי מזגנים פנוי, פונים אליו לעזרה.
אחת התקלות הנפוצות כיום במזגנים, לדברי יהודה ווכטל, מנהל פיתוח עסקי בתדיראן, היא תפקוד המעבה במסתורי כביסה בבניינים גבוהים. לדבריו, האוויר החם שפולט המעבה נותר כלוא במקום ויוצר 'קצר אוויר'. כתוצאה מכך הטמפרטורה בסביבות המעבה נעה בין 40 ל-50 מעלות כאשר הטמפרטורה בחוץ היא כ-30 מעלות, והמזגנים מפסיקים לקרר או לחלופין מקפיצים את החשמל בבית.
תקלות אחרות ולא פחות נפוצות אשר אינן דורשות התערבות טכנאי הן: סוללות חלשות בשלט רחוק של המזגן, פתיחה של פתחים מיותרים במערכת המיזוג המרכזים שגורמת להיחלשות יעילות המערכת, מסננים סתומים וחוסר ידע מספיק בתפעול השלט רחוק. 
חלק מהתלונות מתמקד בלוחות האלקטרוניים היקרים והרגישים של מזגני האינוונטר. עלות כרטיס אלקטרוני נעה בין מאות לאלפי שקלים ומהחברות נמסר כי הן נותנות אחריות לשנה על הכרטיסים. "הבעיה אינה החלפים אלא הטכנאים העצמאים. הבעיות מתעוררות כשהטכנאי לא בעניינים ואין לו מספיק חלקי חילוף באוטו כי הם יקרים, ואז הוא מאשים את האינוונטר במקום את עצמו", הסביר מנחם מאירי מ"מונדי פתרונות מיזוג אוויר".
גל החום הביא לזינוק של עשרות ואף מאות אחוזים במכירות המזגנים ברשתות החשמל השונות לעומת הממוצע השנתי, וגם להצפה של מוקדי השירות של חברות המזגנים. איל קרמר, מנהל חטיבת השירות באלקטרה, מסר כי מוקד השירות של החברה הוותיקה עונה כל יום על למעלה מ-5000 שיחות בנושא מזגנים וכי טכנאי החברה עורכים מעל 1,000  ביקורי בית מדי יום.










פי.סי.חץ