ניופאן בוחנת כניסה לענף המזגנים תחת המותג האייר

ניופאן בוחנת כניסה לענף המזגנים תחת המותג האייר

החברה פתחה במהלך לקבלת תו תקן לטובת שיווק מזגני האייר הסינית

ניופאן, יבואנית מוצרי החשמל הוותיקה, בוחנת כניסה לענף מיזוג אוויר. ככל הידוע פתחה החברה, שבבעלות משפחת גיור (70%) וקבוצת אלייד (30%), במהלך לקבלת תו תקן לטובת שיווק מזגני האייר הסינית. החברה עשויה לערוך את השקת המזגנים בעוד כשנתיים, לאחר שהאייר תפתח ותייצר סדרת מזגנים העומדת בתקן האנרגיה הישראלי.
ניופאן, שהוקמה בשנת 1986 על ידי משפחת גיור, מתמחה בייבוא, שיווק, הפצה ושירות למוצרי אלקטרוניקה וחשמל ביתיים. החברה משמשת כמפיצה הרשמית של כ–20 מותגים מובילים כדוגמת: Toshiba, Haier, Canon, Delonghi, KitchenAid, Magimix, Moulinex, Tefal, Krups, Rowenta, Kenwood, Bose ועוד. במהלך 2010 ייבאה ניופאן דגם בודד של האייר במטרה לערוך ניסוי כלים וכתוצאה מכך החליטה הנהלתה כי יש מקום בעתיד להיכנס לשוק המיזוג המאוד תחרותי.
שוק המזגנים בישראל מגלגל 1.3 מיליארד שקל בשנה, שהם כ־500 אלף יחידות קירור. ב־2011 נרשמה ירידה במכירות המזגנים בעקבות המחאה החברתית, לאחר שבקיץ 2010 נרשמו מכירות גבוהות שנבעו מקיץ חם במיוחד.
ירון צפדיה, סמנכ"ל שיווק בניופאן, מסר כי "המותג האייר מהווה כיום כ־10%–15% ממחזור המכירות של ניופאן, ואנחנו סבורים שיש לו פוטנציאל גדול מכיוון שהוא פועל בכמה תחומים ובהם מזגנים, מקררים, מחשבים, מסכים, מכונות כביסה וסלולר. לשם השוואה, מחברת טושיבה אנחנו מוכרים רק מסכים, ולכן פוטנציאל הצמיחה במכירות המותג הוא מוגבל. תחום המזגנים הוא תחום שחסר בפורטפוליו של ניופאן. אנחנו משווקים מוצרי חשמל קטנים, מוצרי חשמל לבנים ומוצרי אלקטרוניקה". 










פי.סי.חץ