בית מלון פיצה אורח ב-716 שקל בגין תקלה במזגן

בית מלון פיצה אורח ב-716 שקל בגין תקלה במזגן

רק בלילה השלישי חזר הטכנאי ואז ביצע פעולה פשוטה שבעקבותיה החל המזגן לפעול ברציפות

אדם שהתארח בבית המלון ריביירה באילת ובמהלך שהותו חדל המזגן לפעול, זכה לפיצוי בגובה 716 ₪ על עוגמת הנפש שנגרמה לו.
בלילה הראשון לשהותו בבית המלון "ריביירה" של רשת ישרוטל, חדל המזגן שבחדרו מלפעול. האיש יידע את הקבלה על התקלה ולחדרו נשלח טכנאי. לטענתו, הסביר לו הטכנאי ששיטת הפעלת המזגנים בבית המלון הינה שכל אימת שאין תנועה בחדר, פעולת המזגן מפסיקה, והדבר אינו ניתן לתיקון. 
לטענת האורח רק בלילה השלישי לשהותו, כאשר חזר והתלונן בפני עובדי בית המלון, חזר הטכנאי ואז ביצע פעולה פשוטה שבעקבותיה החל המזגן לפעול ברציפות. 
התובע הלין על כך שהמזגן לא תוקן כבר בלילה הראשון ועל החום הכבד ששרר בחדרו, והגיש תביעה לבית משפט לתביעות קטנות בסכום של 4,856 ש"ח, המורכב מהחזר כספי מלא עבור שלושת הלילות, הוצאות משפט ופיצוי נוסף עבור עוגמת נפש.
עו"ד רונן פרידמן ציין כי רשת ישרוטל הציעה לתובע הצעות שונות לסילוק תביעתו. בהצעתה האחרונה, הציעה לו פיצוי עבור שלושה לילות. התובע סרב להצעה זו בטענה כי עבר סיוט מתמשך של שלושה לילות ודרש לקבל את מלוא הפיצוי לו הוא ראוי.
בסיכומו של דבר החליט בית המשפט כי יש לקבל את התביעה בחלקה בלבד וקבע כי אכן נגרמה לתובע אי נוחות בשל אי פעולת המזגן בשעות הלילה במזג האוויר השרבי של העיר אילת בתחילת חודש ספטמבר, בגינה הנו זכאי לפיצוי, אולם אין הנזק עולה לכדי גובה סכום התביעה. 
בית המשפט מצא בסופו של דבר את הצעת הנתבעת להחזר כספי של שלושה לילות, "כפיצוי סביר בנסיבות העניין והולם את נזקו של התובע. זאת מאחר ותשלום כאמור מגלם גם פיצוי מעבר לאי הנוחות שבאי הפעלת המזגן. התובע נהנה בשלושת הימים מהשימוש במתקניו של בית המלון ומפעולת המזגן בחדרו במשך שעות היום. מכאן שהחזר מלא של הלינה בשלושת הלילות מגלם בתוכו אף פיצוי נאות של עוגמת הנפש כמתואר בתביעה". אי לכך, חויבה רשת ישרוטל לשלם לתובע 716 ₪ המהווים את שוויים בפועל של ימי שהיית התובע ועוד 250 ₪ בגין הוצאות התובע.










פי.סי.חץ