שקם אלקטריק תפצה לקוח בשל איחור מתקין מזגנים

שקם אלקטריק תפצה לקוח בשל איחור מתקין מזגנים

ביום המשלוח התובע שוחח עם המתקין בשעה 12:45, אשר אמר לו שתוך חצי שעה הוא מגיע. למרות זאת הגיע המתקין קרוב לשעה 17:00

בית המשפט לתביעות קטנות ברחובות הורה לאחרונה לרשת שקם אלקטריק לפצות לקוח בגין איחור באספקת והתקנת מזגן. 
התובע טען כי הזמין משקם אלקטריק מזגן והאספקה תואמה איתו ל-5 באוגוסט אשתקד, בין השעות 10:00 ל-14:00. ביום המשלוח, התובע שוחח עם המתקין בשעה 12:45, אשר אמר לו שתוך חצי שעה הוא מגיע. למרות זאת הגיע המתקין בסופו של דבר קרוב לשעה 17:00. 
כתוצאה מעוגמת הנפש שנגרמה לו, הגיש התובע תביעה במסגרתה ביקש לחייב את שקם אלקטריק לשלם לו סכום של 942 שקל, הכולל את התקנת המזגן, הוצאות משפט, הפסד יום עבודה ועוגמת נפש, שכן הוא ובת זוגו, אשר המתינו למתקין "חשו מטורטרים, עייפים, מותשים ו"פראיירים".
השופט גדעון ברק  פסק כי על שקם אלקטריק לפצות את התובע בהסתמך על סעיף 18א לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 בדבר האחריות והשירות לאחר מכירה, הקובע שאם נדרש ביקור טכנאי במעונו של צרכן, אזי זמן ההמתנה לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שתואמה, אולם נותן השירות רשאי להציע לצרכן להמתין לקריאה טלפונית בתחליף לתיאום האמור ובלבד שזמן ההמתנה של הצרכן במעונו לא יעלה על שעתיים, והובהר לצרכן שהוא רשאי לסרב להצעה אם היא לא מקלה עליו.
השופט ברק הוסיף כי מאחר שחלפו מעבר לשעתיים אחרי השעה 14:00 (זמן ההמתנה) על שקם אלקטריק לפצות את התובע ב-300 שקל. עם זאת, השופט דחה את בקשתו של התובע להחזר דמי ההמתנה, אך חייב את שקם אלקטריק בהוצאות משפט של 150 שקל.
עו"ד אורנית אבני-גורטלר שחשפה את הפרשה ב"ואי נט", ציינה כי הלקוח רשאי לתבוע פיצוי במקרים דומים או  כאשר המזגן שהותקן התקלקל לאחר ימים ספורים, והטכנאי שהיה אמור לתקנו הגיע באיחור, "אתם יכולים להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות ולתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק בהתאם לזמן ההמתנה המיותר שנכפה עליכם. אם חלפו שעתיים מעבר לזמן ההמתנה שתואם עימכם מראש, תוכלו לקבל פיצוי של 300 שקל ואם חלפו 3 שעות מעבר לזמן ההמתנה, הפיצוי שתוכלו לקבל הוא 600 שקל".










פי.סי.חץ