קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן
הבלוף הגדול של מיסוי ירוק

הבלוף הגדול של מיסוי ירוק

הממשלה נזכרה בהזדמנות זו להעלות המיסים

התוכנית המקורית היתה מקסימה: להוריד את המס לדגמי רכב ידידותיים לסביבה, להעלות את המס לדגמים מזהמים - ובכך להסיט צרכנים להעדיף מכוניות נקיות. השורה התחתונה מבחינת הכנסות המדינה היתה אמורה להיות אפס, כלומר - ללא הגדלת מיסוי וללא תוספת להכנסות המדינה.
אלא שהממשלה  לא עמדה בפיתוי, וברגע האחרון הוחלט "לכייל מחדש את תוכנית המיסוי הירוק". השורה התחתונה החדשה והנוכחית - מס הקנייה על רכב עומד דווקא לעלות, והכנסות המדינה ממיסוי רכב חדש עומדות לעלות ב-400 מיליון שקל בשנה.
האם שוב דוחפים לנו עוד מס, רק שהפעם במסווה אופנתי ירוק? לא ולא, מתעקשים במשרד האוצר, כוונת המשורר נשמרה - למעלה מ-50% מהמכוניות הנמכרות בישראל ייהנו דווקא מהוזלת מס, ומי שייפגע הם המזהמים הגדולים יותר: הג'יפים.
ומה קורה בינתיים ?
יעקב שחר, יבואן הונדה, מחייך. המכוניות שלו מזהמות פחות. גם ג'ורג' חורש, יבואן טויוטה, ירוויח עוד כמה גרושים. ומה אתנו? אולי לא נעבור כל כך מהר מ-1,600 אוטומט ל-1.2 ידני, אבל יש סיכוי שנהנה מתחרות רבה יותר של היבואנים על כיסנו, ממגוון רחב יותר של דגמים - ואולי אפילו מקצת פחות זיהום אוויר. נכון שזאת לא המהפכה לה פיללנו. נכון שהשוק שלנו עוד קצת מפגר.
ובעיקר אנחנו מחכים לפרק הבא והאמיתי של המפכה הירוקה: : תחבורה ציבורית ראויה (רכבת, ואוטובוסים), יותר מיסוי על השימוש ברכב (למשל אגרת גודש) ופחות מיסוי על רכישת הרכב עצמו.