קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן
פרויקטים להקמת תחנות כוח בטכנולוגיית אגירה שאובה

פרויקטים להקמת תחנות כוח בטכנולוגיית אגירה שאובה

יזמי הפרויקטים לאגירה שאובה יוכלו לגשת ישירות לוועדה לתשתיות לאומיות

 
 
בשבוע שעבר אושרה הצעת ההחלטה שהוגשה ע"י שר התשתיות הלאומיות לממשלה  המכירה בפרויקטים להקמת תחנת כח בטכנולוגיית אגירה שאובה של "כלל תעשיות והשקעות בע"מ", "פי. אס. פי השקעות בע"מ" ו"אגירה שאובה אלקטרה", כפרויקטי תשתית לאומית. החלטה זו מאפשרת לגופים אלה להגיש ולקדם הליכי תכנון ורישוי לתחנות בוועדה לתשתיות לאומיות ובכך לקצר את לוחות הזמנים עד למתן האישור הסטטוטורי. הפרויקטים יוקמו במנרה (220 מגה-וואט), בנשר (220 מגה-וואט) ובגלבוע (300 מגה וואט).
 
ביום חמישי האחרון, לאחר חתימתם הרשמית של רוה"מ, שר האוצר ושר הפנים, הנדרשים עפ"י הנחיות חוק התכנון והבניה, קיבלה בקשת שר התשתיות תוקף של החלטת ממשלה. בכך, יקוצר תהליך אישור הקמת התחנות בוועדות התכנון.
 
בנוגע לחשיבות תחנות האגירה השאובה, אמר השר לנדאו: "זירוז ההקמה של התחנות לאגירה שאובה יגדיל את כושר הייצור של משק החשמל וייתן כלי בידי מנהל המערכת להסטת ביקושים ולמתן מענה בזמן ניהול מחסור ". השר הוסיף: "משרד התשתיות הלאומיות ימשיך לתמוך ולקדם את יצרני החשמל הפרטיים".
  
בשיטת האגירה השאובה, נעשה שימוש בשני מאגרי מים בגבהים שונים על מנת לייצר חשמל. עודפי חשמל המיוצרים בשעות שפל הצריכה (בעיקר בשעות הלילה), משמשים לשאיבת והעלאת כמויות גדולות של מים מהמאגר התחתון אל המאגר העליון. בשעות שיא הצריכה מזרימים את המים בכיוון ההפוך, מהמאגר העליון אל התחתון. מים אלו מניעים טורבינה המייצרת חשמל.