קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן
חלם בישראל: מחירי מכוניות

חלם בישראל: מחירי מכוניות "ירוקות" עלו

אחרי החלת המיסוי הירוק ולאחר שמרבית היבואנים פירסמו מחירונים מעודכנים, אפשר לומר כי מרבית המכוניות בישראל התייקרו

מבחן התוצאה של המיסוי הירוק יהיה רק ב-1 בפברואר 2010 - חודש אחרי שווי השימוש הליניארי" - כך אומר בועז סופר, בכיר בראשות המסים.

שבוע אחרי החלת המיסוי הירוק ולאחר שמרבית היבואנים פירסמו מחירונים מעודכנים, אפשר לומר כי מרבית המכוניות בישראל התייקרו. משפחתיות גדולות, מכוניות יוקרה, רכבי שטח ומסחריות - מחיריהן של כל אלה עלו ב-5% ויותר. המחיר של המשפחתיות הקומפקטיות נשאר דומה וכמוהו גם מחירן של המכוניות הקטנות - זאת כדי להישאר בקבוצות הרישוי. הסגמנט היחיד שנהנה מהרפורמה הן מכוניות המיני, שמחיריהן הורדו ושיווקן בפועל של כמה מהן מתחיל רק עכשיו בפועל.

 

 
אפשר להסביר זאת באינטרס של חברות הליסינג. אלה מבקשות כי הפער בין מחיר המחירון למחיר שבו הן קונות את המכונית - לאחר שקיבלו הנחות מהיבואנים - יהיה גבוה ככל האפשר. לכן המחירים נמצאים בקצה העליון של קבוצות הרישוי, גבוהים ככל האפשר.

 

למרות כל זאת, בועז סופר, יוזם הרפורמה, לא נשמע מאוכזב. לדעתו, המחירים יירדו רק ב-2010 עם החלת שווי השימוש הליניארי. "תמיד טענתי שהמיסוי הירוק ושווי השימוש הליניארי הולכים ביחד", הוא אומר. "בישראל היבואנים מתפללים ששערי המטבעות יעלו כדי שיהיה אפשר לעלות את המחירים מחוץ לקבוצות הרישוי. חברות הליסינג תופסות את כולם בגרון. היבואנים עושים כל מאמץ להוכיח לרגולטור שאין תחרות. אני מעריך שמכוניות יוזלו רק בשנה הבאה. בכוונה עשינו את המיסוי הירוק בשני שלבים - כדי לאפשר לשוק להתרגל. המצב הנוכחי הוא מצב ביניים".