קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן
נופש מחניק ללא מזגן

נופש מחניק ללא מזגן

נופשים פוצו כיוון שהמזגן בבית המלון באנטליה עבד לסירוגין

בני זוג תבעו את חברת קווי חופשה בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בתל אביב, בסכום של 9,309 שקל, לאחר ששבו במפח נפש מחופשה "חמה במיוחד" באנטליה

יוסי גבע ובת זוגו ציפי דותן, טענו בכתב התביעה שווידאו מפורשות עם הנתבעת שהמלון   sun land resort  ממוזג על כל חלקיו במשך כל היממה. נציגת הנתבעת ערכה בדיקה נוספת ואישרה שהמלון ממוזג כולו.
כשהזוג הגיע למלון, התחוור להם שמערכת המיזוג בלובי ובחדר האוכל אינה מופעלת באופן רציף, מטעמי חסכנות. ומה עם המזגן בחדר? לרוע מזלם של התובעים, המזגן עבד בשעות הלילה לסירוגין, לאחר שהמלון ביצע הפסקות חשמל יזומות, וגבע ובת זוגו נאלצו לקום מהשינה ולהפעילו כל פעם מחדש. "החום הכבד והמעיק מנע מאיתנו להירדם. תלונותינו לדלפק הקבלה במהלך הלילה לא נענו. חדר האוכל והלובי היו חמים ומעיקים, ולא הייתה לנו תחושה של חופשה".
לטענת התובעים, לאחר שהתלוננו, הנתבעת השיבה בהיתממות שמעולם לא קיבלה תלונות דומות. באותה נשימה הציעה לתובעים לעבור למלון יקר יותר "ובטוח ממוזג", בתוספת של 250 דולר. התובעים סירבו בנימוס, וכששבו ארצה התלוננו אך לא זכו, לשיטתם, למענה הולם.
השניים גילו באתר האינטרנט של הנתבעת, שמחובתה להביא לידיעת הנוסעים טופס "תנאים כלליים", אלא שהם מעולם לא קיבלו טופס שכזה. בהמשך הופתעו לגלות שהנתבעת המשיכה לשווק את המלון ככזה שהמזגנים מופעלים בו 24 שעות. בתגובה התקשר גבע לנתבעת והציג את עצמו כלקוח. "הוצע לי לנפוש במלון sun land resort תוך הבטחה שהוא ממוזג 24 שעות על כל חלקיו, והקלאב טומן בחובו חופשה נפלאה קרירה ונעימה". גבע, שהקליט את השיחה התעניין אם מלבד חיוב אשראי עליו לחתום על טופס נוסף ונענה בשלילה.
בכתב התביעה התרעמו התובעים על מצג שווא, הטעיה וחוסר תום לב קיצוני מצידה של הנתבעת. המלון שהוצג בפנינו כממוזג על כל חלקיו בכל שעות היממה לא היה כזה. בכתב ההגנה טענה הנתבעת שלאחר בדיקה מול הספק המקומי, נמסר לה שהמלון מפעיל את המזגן לסירוגין לפי שיקוליו ואינו יכול לשנות נהלים לפי לקוח זה או אחר. "נתון זה אינו נכון לגבי המזגנים בחדרים שנתונים לשליטת הלקוחות בכל זמן. איננו אחראיים על הפסקות חשמל שמתרחשות במלון ומקרים אלה אינם בשליטתנו".
בסופו של דבר, הורה השופט אילן דפדי לחברת קווי חופשה לשלם לתובעים סך של 1,300 שקל בתוך 30 יום.