קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן
מיזוגי חברות  בסין לחסכון בדלק

מיזוגי חברות בסין לחסכון בדלק

מדובר במיזוגים בענף טיסות המטען גם בין חברות מתחרות


ממשלת סין דוחקת באייר צ'יינה (Air China), בנתיבי מזרח סין (China Eastern Airlines) ובנתיבי דרום סין (China Southern Airlines) למזג את פעילות הובלת המטען שלהן על מנת להתחרות בחברות הזרות השולטות בשוק המטען כיום, כך עפ"י דיווח ב- South China Morning Post, שמצטט גורם המקורב למהלך.

נציג מטעם חברת נתיבי דרום סין מסר כי הוקם צוות הכנה על מנת לסכם את תנאי המיזוג. מקור אחר אמר שבסיס החברה שתוקם יהיה בשנגחאי, "שוק טיסות המטען הרווחי ביותר בסין". בחודש פברואר דווח על עסקה של חברת אייר צ'יינה עם חברת קאטאי פסיפיק (Cathay Pacific) וזו עדיין מחכה לאישור סופי של רשויות סין.

 

במקביל, אייר צ'יינה מובילה מהלך מיזוג נוסף עם חברת שנזן נתיבי אוויר (Shenzhen Airlines) - מהלך הצפוי ליצור השפעה סינרגית בערך של 7 מיליארד יואן.

החברות הודיעו כי בכוונתן להקים שני קווי טיסות אקספרס נוספים, שיחברו את העיר הדרום-מערבית צ'נגדו (Chengdu) עם הערים גוואנג'ו (Guangzhou) ושנזן (Shenzhen). הקווים צפויים לפעול החל מחודש מאי, ולהצטרף לקו קיים המחבר בין בייג'ינג לשנזן.

באמצעות המיזוג, חברת אייר צ'יינה תיצור רצף קווים בין ארבע ערי בסיס חשובות- בייג'ינג, צ'נגדו, גוואנג'ו ושנזן. בזכות המיזוג חברת אייר צ'יינה צפויה להחזיק בנתח של לפחות 50% משוק הטיסות צ'נגדו- גוואנג'ו וצ'נגדו- שנזן.

המגזין Trading Markets מדווח כי בעקבות הסכם שנחתם עם רשויות השלטון של שנזן, אייר צ'יינה צפויה להחזיק, באמצעות שנזן נתיבי אוויר, יותר מ- 50% מכלל שוק התעופה המקומי.

נימוק עיקרי למיזוג בין החברות היא הבטחה של  טיסות מלאות לשם חסכון בדלק.