קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן
עימות מצברים מול תאי דלק

עימות מצברים מול תאי דלק

מחקר אמריקני חדש טוען שכמות חומרי הגלם הדרושה לייצור מצברים קונוונציונליים (בעיקר עופרת) וגם של תאי דלק צפויה לרדת באופן ניכר בשנים הקרובות

מחקר אמריקני חדש טוען שכמות חומרי הגלם הדרושה לייצור מצברים קונוונציונליים (בעיקר עופרת) וגם של תאי דלק צפויה לרדת באופן ניכר בשנים הקרובות. מנגד צפוי גידול ניכר בייצור מצברי ליתיום וכן גידול ניכר בייצור תאי דלק. מומחים המעורים בשוק זה טוענים, שבתחום זה יעדיפו הרוכשים מצברי יון-ליתיום על פני תאי דלק. כאשר מחיר מצבר ליתיום יירד על לרמה של 10,000 דולר ליחידה (בקיבולת 80 וולט ו-500 קוט"ש) זה יהיה עדיין כפול ממחיר של מצבר רגיל, אך זמן הטעינה שלו הרבה יותר מהיר, כך שניתן לרכוש יחידה אחת במקום שתיים מעופרת.

נושא המצברים ותאי הדלק רלבנטי לתחומים רבים ובהם גם כלי שינוע במפעלים כמו מלגזות.

כרבע מכלל המלגזות באירופה וכחצי בארה"ב פועלות על מנועי בעירה פנימית, ומחקר רב נערך למציאת דלקים חלופיים כמו תאי דלק מימני, ההופכים מימן וחמצן לחשמל ומחליפים את מצבר המלגזה המקובל.
חברת הייסטר השלימה סדרת ניסויי שדה במוצר, יחד עם GM בהם שתי מלגזות שעבדו 19 שעות ביום במשך 3 חודשים. בתקופה זו הן תודלקו 137 פעמים - כעשר דקות בכל תדלוק - ונרשמה צריכת מימן של 2.8 ק"ג ליממה ושיפור בפרודוקטיביות שלהן, בהשוואה למלגזות עם מצברים רגילים, עם משך תדלוק של 80 דקות ביממה.