קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן
יצוא מכוניות משומשות לירדן ועיראק

יצוא מכוניות משומשות לירדן ועיראק

ישפר את שוק סחר הרכב בישראל, יעלה את רמת בטיחות כלי הרכב ויפחית את רמת זיהום האוויר

 
 
אורי דגמי, יו"ר איגוד סחר רכב באיגוד לשכות המסחר ברך את שר התחבורה, ישראל כץ, על החלטתו לאשר את התוכנית לייצוא מכוניות משומשות לירדן ועיראק. "על מדינת ישראל לפעול, לעודד ולתמרץ יצוא כלי רכב משומשים ופגומים אל מחוץ לגבולות המדינה, וזאת על מנת לשפר את שוק סחר הרכב בישראל".
 
לדברי דגמי, "יצוא כלי רכב משומשים הינו אינטרס של מדינת ישראל, שכן מהלך זה יביא להצערת גיל כלי הרכב הנעים על כבישי הארץ ובכך להעלאת בטיחות כלי הרכב".
 
עוד מוסיף דגמי כי אימוץ מדיניות של יצוא כלי רכב משומשים תביא להפחתת זיהום האוויר הנגרם מכלי הרכב באופן משמעותי, "שהרי כלי הרכב הישנים מזהמים יותר מכלי הרכב החדשים. כמו כן פתיחת אפשרויות יצוא כלי הרכב תואמת לרוח המהפכה הירוקה בכל הקשור לזיהום הנגרם מכלי הרכב".
 
כמו כן, מדגיש דגמי כי בניגוד לישראל, בכל המדינות המתוקנות בעולם פתוחים פעילויות היבוא והיצוא באופן חופשי. "בישראל, בעוד שיבוא הרכב נפתח ליבוא מקביל, אין סיבה להגבלות על יצוא כלי הרכב. יתרה מכך, על מדינת ישראל לפעול, לעודד ולתמרץ יצוא כלי רכב משומשים ופגומים אל מחוץ לגבולות המדינה."
 
דגמי מציע כי הממשלה תיצור תמריץ ליצוא כלי הרכב: משרד האוצר יעודד מדיניות זו וישיב חלק יחסי מהמיסים ששולמו בעת רכישת הרכב המיוצא. ההחזר לא יהיה בכסף אלא בזיכוי בעת קניית הרכב החדש אותו ירכוש היצואן בתמורה ליצוא הרכב המשומש.
 
להערכתו, אם בשנה נמכרות כ-600 אלף מכוניות משומשות, יצוא כלי הרכב מישראל יעמוד על כ-20-30 אלף בשנה.