
תערוכת פריז מציגה מכוניות חשמליות
בולטים הישגים טכנולוגים לעומת פיגור בטר פלייס
תערוכת פריז 2010 נחשבת בתעשיית הרכב העולמית לתערוכה הראשונה שבה מוצגות מכוניות חשמליות "אמיתיות", כלומר כאלה שאינן בגדר אב־טיפוס רגיש למגע, בעל טווח נסיעה זעום או תבנית פלסטיק נטולת מנוע. עם יצרני הרכב שמציגים בתערוכה מכוניות חשמליות נמנת גם רנו, עם פלואנס ZE בגרסה בעלת סוללה מתחלפת, סאאב וגם קיה.
|
סאאב 3־9
סאאב השבדית, שנחלצה רק לאחרונה מקשיים כלכליים, אינה טומנת ידה בצלחת ומעוניינת להוכיח למשקיעים וללקוחות עתידיים שהחברה מסוגלת לענות על דרישותיהם של לקוחות החברה גם בעוד חמש שנים. החברה חושפת בתערוכת פריז את ה־3־9 החשמלית, שהיא מגדירה כ"מכונית הסטיישן החשמלית הראשונה". ה־3־9, שנקראת ePower, מצוידת במנוע חשמלי המפיק 184 כ"ס ובסוללת יון ליתיום, המסוגלת לספק לסאאב החשמלית כוח לנסיעה של כ־200 ק"מ. משך הטעינה בשקע ביתי הוא שש שעות.
![]() |
|||
סאאב 9-3 |
מרצדס A קלאס
"חמש דלתות, חמישה מושבים ואותה יכולת נשיאת מטען של מרצדס A קלאס בעלת מנוע בנזין" - כך מתארים במרצדס את ה־A קלאס החשמלית בתערוכת פריז. ה־A קלאס החשמלית מצוידת במנוע המפיק 95 כ"ס, שמאיץ את המכונית הגרמנית ל־60 קמ"ש בתוך כארבע שניות ולמהירות סופית של כ־150 קמ"ש. בדומה לרוב המכוניות החשמליות המוצגות בימים אלה, גם ה־A קלאס מצוידת בצמד סוללות יון ליתיום קומפקטיות המעניקות לה טווח נסיעה שמוערך ב־200 ק"מ.
![]() |
|||
מרצדס A קלאס |
קיה פופ
המכוניות החשמליות בתערוכת פריז, כאמור, מתהדרות בעובדה שהן דומות עד זהות למקבילותיהן בעלות מנועי הבנזין והדיזל, אך ישנם יצרני רכב שעדיין מעדיפים להמשיך לחפש נישות חדשות, עתידניות ומוזרות ככל שיהיו. חברת קיה מספקת דוגמה טובה לכך עם דגם הפופ, מכונית תצוגה עירונית חשמלית בעלת שלוש דלתות שנועדה, לפי קיה, "להביא שיק ועיצוב דרמטי למגזר המכוניות הקטנות". ואכן, הפופ מעוצבת באופן בלתי שגרתי, בלשון המעטה.