קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן

"תדיראן" ערוכה לתקנות החדשות

במסגרת ההיערכות לתקנות המציבות רף יעילות אנרגטית גבוה יותר למזגנים משיקה "תדיראן" דור חדש של מזגנים

במקביל מציגה "תדיראן" הישגים מרשימים: היקף ההכנסות ברבעון השלישי של השנה עמד על כ-153.4 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי עמד על כ- 19%
 
חברת "תדיראן" הראשונה להיות ערוכה במלואה לקראת כניסתן לתוקף של תקנות האנרגיה החדשות למזגנים ב-1 בינואר 2011. כל 50 דגמי המזגנים של החברה מתאימים לתקנות החדשות ליעילות אנרגטית, לסימון אנרגטי ולדירוג אנרגטי של מזגנים. בכך מקדימה החברה את כל יתר החברות הפועלות בענף.
"תדיראן" החלה להיערך לתקנות החדשות כבר לפני שנתיים, מיד לאחר שמשרד התשתיות הלאומיות הודיע על השינוי המתוכנן בתקנות האנרגיה הנהוגות למזגנים כדי לצמצם בצריכת החשמל. במסגרת היערכותה פיתחה החברה דור חדש של מזגנים והכניסה שיפורים בשורה של מחליפי חום ומפוחים, תוך שהיא מרחיבה את צוות המחקר והפיתוח. בסך הכל הושקעו במהלך כ-20 מיליון שקל.
בינה רזינובסקי, מנכ"ל "תדיראן": " אנו גאים להיות גם הפעם הראשונים והמובילים בענף. דור המזגנים החדש הינו קפיצת מדרגה בחיסכון באנרגיה ובשמירה על איכות הסביבה".
התקנות החדשות
התקנות החדשות מציבות רף גבוה יותר של יעילות אנרגטית לכל סוגי המזגנים המשווקים לצרכן. היעילות האנרגטית מבטאת את היחס בין תפוקת הקירור או החימום של המזגן לבין כמות האנרגיה החשמלית הנדרשת לפעולתו (צריכת חשמל). התקנות קובעות כי רף ה-C.O.P - מקדם היעילות האנרגטית של המזגנים - יועלה מ-3.20-3.30 ל-3.50 למזגן מפוצל ומ-3 ל-3.20 למזגן מתועל במצב קירור. מזגנים שאינם עומדים ברף היעילות החדש אסורים למכירה החל מ-1 בינואר.
עוד קובעות התקנות החדשות כי על כל יצרן ומשווק מזגנים חלה חובה על-פי חוק להציג במקום בולט לעין על גבי המזגן את תווית הסימון שלו בסולם הדירוג האנרגטי המותר (מ-A, החסכוני ביותר, ועד G, הכי פחות חסכוני) לצד נתונים נוספים, כמו צריכת החשמל ותפוקת המזגן בקירור ובחימום.
עדכון תעריפים
לנוכח ההשקעה העצומה בקו המוצרים החדש והתאמתם לתקנות האנרגיה החדשות יעודכנו ב-1 בינואר מחירי המזגנים של "תדיראן" ויעלו בכ-10 אחוזים בהשוואה למחירון של 2010. בינה רזינובסקי: "עדכון המחירים משקף את עלויות הפיתוח והייצור של המזגנים החדשים. לנוכח ההתייקרות הצפויה בכל הענף, אנחנו מעריכים שמזגני 'תדיראן' ימשיכו ליהנות מיתרון תחרותי של תמורה למחיר ((VFM".
תוצאות מרשימות
ב-1 בינואר תאוחד "תדיראן" באופן רשמי עם החברה האם "קריסטל", ומנכ"ל "תדיראן", בינה רזינובסקי, תשמש כמנכ"ל החברה המאוחדת.
את השנה האחרונה לפעילותה העצמאית צפויה "תדיראן" לסיים עם תוצאות מרשימות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-317.6 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי עמד על כ-18%. כמחצית מההכנסות רוכזו ברבעון השלישי של השנה. היקף ההכנסות ברבעון זה עמד על כ-153.4 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי עמד על כ- 19%. הודות להישגיה המרשימים של "תדיראן" הציגה "קריסטל" צמיחת שיא ברבעון השלישי של 2010.
"תדיראן", שהוקמה לפני 46 שנה, פועלת בשוק המזגנים הביתיים והמסחריים, המגלגל על פי הערכות כ-1.2 מיליארד שקל בשנה. החברה היא שחקן מרכזי בשוק זה, עם שלושה מותגים גדולים ומובילים - "תדיראן", Toshiba"" ו"אמקור", התופסים ביחד נתח של כ-30%. שמה של "תדיראן" הולך לפניה כחברה היחידה שיש ביכולתה לתת פתרונות מערכתיים לכל צורכי מיזוג האוויר, ממערכות מסחריות גדולות באמצעות מזגני Carrier, דרך מערכות מתוחכמות בטכנולוגיית ה-VRF מתוצרתToshiba  לעסקים בינוניים וגדולים ועד למערכות מיזוג ביתיות.