קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן
קונים יותר מכוניות

קונים יותר מכוניות

הדלק היקר אינו מרתיע מרכישת רכב חדש. כך עולה מנתוני הלשכה לסטטיסטיקה. כבר בסיכום 11 החודשים הראשונים נמכרו בישראל יותר מכוניות מאשר ב-2008

הדלק היקר אינו  מרתיע מרכישת רכב חדש. כך עולה מנתוני הלשכה לסטטיסטיקה.
כבר בסיכום 11 החודשים הראשונים נמכרו בישראל יותר מכוניות מאשר ב-2008. 197,682 מכוניות נמסרו עד לנובמבר וההערכה היא שבסיכום השנה נגיע לסביבת ה-215 אלף מכוניות חדשות. המשמעות היא זינוק ממוצע של 20%-25% בהיקף המכירות הכולל ביחס לאשתקד, וכ-10% יותר מהיקף המכירות של שנת השיא.
בתוך הגידול המשמעותי נצפו כמה זינוקים מרשימים בהיקפי הפעילות של יצרנים שונים. כל הנתונים הבאים מתייחסים לניתוח המכירות ב-11 החודשים הראשונים של השנה. שיאן המכירות השנה היה, כמו בשנה שעברה, וכמו בעשור כולו, מאזדה היפני. אך במאזדה לא הצליחו להיצמד לגידול הרב בביקוש למכוניות בשוק הישראלי והיקף המכירות השנה (28,868 רכבי מאזדה) היה זהה, כמעט, לזה של השנה שעברה (28,843).
היצרן שנמצא במקום השני, יונדאי, זינק בלא פחות מ-55.1%, מ-17,963 מכוניות ל-27,866. שלושה זינוקים מרשימים מאוד בעשירייה הראשונה נרשמו אצל קיה (מקום שמיני בטבלה), שהיקף מכירותיו זינק בכמעט 130%, מ-3,566 מכוניות ב-11 החודשים הראשונים של 2009 ל-8,151 מכוניות השנה, אצל סוזוקי (מקום רביעי) שזינק ב-95.4%, מ-5,947 ל-11,620 מכוניות ואצל מיצובישי, שזינק ב-83.5% מ-4,279 ב-2009 ל-7,852 מכוניות חדשות השנה.
לצד הזינוקים המרשימים נרשם מספר מצומצם של ירידות בהיקפי המכירות, רובם – באופן מקרי – ירידה של כ-15%-16%. המותגים שירדו בשיעור הזה הם שברולט, סובארו, קרייזלר וגם וולוו.