קול אייר ניוזלטר
אינך רואה את הכתבות? לחץ כאן |  לאתר קול אייר לחץ כאן |  לצפיה בעיתון הדיגיטלי של החודש לחץ כאן |  מי אנחנו  לחץ כאן
דייקין מתרחבת ומוסיפה קווי ייצור בהודו

דייקין מתרחבת ומוסיפה קווי ייצור בהודו

החברה היפנית תשקיע כ-51 מיליון דולר בהגדלת קווי הייצור

יצרנית המיזוג דייקין הודיעה על הרחבת קווי הייצור שלה במפעל שבעלותה בהודו. החברה היפנית תשקיע כ-51 מיליון דולר בהגדלת קווי הייצור למזגנים המיועדים בעיקר עבור השוק המקומי, והתהליך צפוי להסתיים בתוך כשנה.
"החלטנו להקים קו ייצור חדש למזגנים רצפתיים עבור הסקטור הביתי", אמר קנוול ג'יט ג'אווה, מנכ"ל דייקין הודו. לדבריו מתוך ה-51 מיליון דולר יושקעו כ-23.5 מיליון דולר בהקמת הקו החדש והשאר ינותב לחיזוק מוקדי השירות והשיווק במערך ההפצה של החברה. נכון לעכשיו, דייקין נוהגת לייבא מזגנים רצפתיים לשוק ההודי בעיקר מתאילנד.
דייקין מתכוונת לחנוך את הקו החדש במפעל Neemrana שממוקם בראג'אסטן ומשתרע על כ-1.6 מיליון מ"ר, ביולי 2012. החברה הציבה לעצמה יעד ייצור של כ-500 אלף יחידות בשנה! "נשתמש ביתרונות הגלובליים שלנו הן כיצרנים, הן כמשווקים והן כבעלי ידע טכנולוגי. הכוונה שלנו היא לייצר גם מזגנים רצפתיים לפי דרישות הלקוחות המקומיים שלנו".
לצד קו הייצור החדש והמתקדם, מתכוונת דייקין להקים מרכז מחקר ופיתוח חדש שישרת את מחלקת הקסטומיזציה שתוקם במפעל. אין ספק שמדובר במהלך מאוד יוצא דופן עבור החברה הוותיקה, שמתמחה בפיתוח וייצור מערכות מיזוג וחימום לפלח העליון של השוק הביתי ולשוק המסחרי. דייקין, אגב, נכנסה באופן אינטנסיבי לשוק המזגנים המוזל אשתקד והיא מתמודדת ראש בראש עם ענקיות כמו סמסומג, פנסוניק, וידאוקון ו-LG.
"היקף המכירות של שוק המזגנים המפוצל בלבד בהודו הנו כ-3.3 מיליון יחידות בשנה, והנתח שוק שלנו הוא 5% בלבד. המטרה שלנו השנה היא להכפיל את הנתח שלנו לכדי 10-11 אחוז", מבהיר ג'אווה. על מנת להשיג את היעד הנכבד, מתכוונת החברה בין השאר להכפיל את הנוכחות שלה במגזר הקמעונאי, כולל הכפלת החנויות הממותגות שלה מ-50 לכ-200 עד 2013.