דבר העורך קול אייר גיליון נובמבר 2011

דבר העורך קול אייר גיליון נובמבר 2011

תערוכת אקלימה התנהלה באווירה עליזה ואופטימית שהיוותה ניגוד מוחלט לתחושה הקודרנית שמשדרים בימים אלה מדורי הכלכלה בתקשורת

אבי אוליגנהרץ
אם למישהו עוד היה ספק עד כמה באמת חמור משבר האנרגיה העולמי ועד כמה גדול הביקוש למוצרים ומערכות חסכוניים בחשמל, הרי שהביקור בתערוכת אקלימה הסיר את כל הספקות.
המוטיב המרכזי של התערוכה ה-21 למיזוג, קירור, חימום ואוורור, היה חסכון באנרגיה ונצילות אנרגטית גבוהה. כל יצרן ומשווק מזגנים, מערכות וציוד קירור וחימום, שפגשנו באירוע, טרח בראש ובראשונה להסביר לנו כיצד הפתרונות והמוצרים החכמים שהוא מציע הם ירוקים באופן כזה או אחר, ועל האופן שבו יישרה החברה שלו קו עם החקיקה הבינלאומית והמקומית ההולכת ומחמירה.
מעבר לתצוגה המרשימה של חלק לא מבוטל ממזגני האינוונטר, VRF, מיני מרכזי, מזגנים מפוצלים, צ'ילרים, משאבות חימום ועוד פתרונות קירור וחימום מהמתקדמים בעולם, שימשה אקלימה כברומטר למצבו של הענף המקומי. התערוכה התנהלה באווירה עליזה ואופטימית שהיוותה ניגוד מוחלט לתחושה הקודרנית שמשדרים בימים אלה מדורי הכלכלה בתקשורת.
ישראל עשתה כברת דרך ארוכה מאז ימי המאווררים ומזגני החלון הרעשניים, הלא יעילים ונטולי שלט רחוק. השוק, שהיה בעבר מושתת בעיקר על טהרת הייצור המקומי, הפך לשוק גלובלי, ועל חסדי הצרכנים מתחרות כיום חברות מיפן, סין, קוריאה, ארה"ב ועוד. נכון שפתיחת השוק פגעה בתעשיית הייצור המקומית, אבל הקנתה לאזרחי ישראל את האפשרות להצטייד במגוון רחב של פתרונות מתקדמים, חכמים וידידותיים יותר לסביבה.
קריאה נעימה
אבי אובליגנהרץ










פי.סי.חץ