דבר העורך קול אייר גיליון אוגוסט 2012

דבר העורך קול אייר גיליון אוגוסט 2012

לא פלא שככל שהטמפרטורות והלחות שוברות שיאים חדשים, ענף המזגנים, המשגשג ומפלס את המכירות וההתקנות, עולה בהתאם

אבי אובליגנהרץ
אילו קם היום לתחייה, ספק אם וויליס קרייר היה מצליח לעכל כיצד השתנה יציר כפיו. ממערכת קירור גדולה, מגושמת ומוגבלת למדי, המזגן הפך תוך 110 שנים (ר' עמ' 20) ליחידה קומפקטית, עתירת טכנולוגיה ובעלת זמינות גבוהה.
ההמצאה של קרייר הצילה בדיעבד לא רק את בית הדפוס בברוקלין, לו היא תוכננה במקור, אלא את האנושות כולה, ומאפשרת לנו לשרוד בהצלחה את תקופת החום והמועקה שנוחתת עלינו מדי קיץ. לא פלא שככל שהטמפרטורות והלחות שוברות שוב ושוב שיאים חדשים, ענף המזגנים, המשגשג ומפלס את המכירות וההתקנות, עולה בהתאם.
למרבה הצער, גם מפלס התקלות עולה בהתאם וטכנאי המיזוג מתקשים לעמוד בעומס הקריאות. חלק מהתקלות דורש אומנם התערבות איש המקצוע, אך חלק לא מבוטל מהן  סתמיות וניתן לפתור אותן בקלות יחסית לו טרחו בעלי המזגנים להתייחס מעט למזגנים שלהם בתקופות המעבר, להקפיד על הוראות התחזוקה הפשוטות ולהזעיק את הטכנאי רק אם יש צורך, וזאת לפני העונה החמה והבוערת ובכך לפטור את עצמם מהמתנה ממושכת ומורטת עצבים בשיא החום.
כמו כל מוצר אלקטרוני או מערכת מכאנית, גם המזגן כידוע זקוק לאחזקה שוטפת המלווה בפעולות פשוטות למדי (ר' עמ' 50), שביצוען יחסוך כמעט בוודאות הוצאות כספים ועוגמת נפש מיותרים. 
כמעט הכל זה עניין של חינוך הצרכן, אם כי זה לא אינטרס מובהק של איש המזגנים הרוצה להתפרנס בכבוד. אך לטווח ארוך זה ישתלם לכולם.
קריאה נעימה 
אבי אובליגנהרץ










פי.סי.חץ