יבואני רכב ייקנסו בגין פרסום לקוי של נתוני זיהום אוויר

יבואני רכב ייקנסו בגין פרסום לקוי של נתוני זיהום אוויר

 

המשרד להגנת הסביבה הודיע לשלושה יבואני רכב ושתי סוכנויות רכב על כוונתו להטיל עליהם עיצומים כספיים, בגין הפרה של חובת גילוי נתוני זיהום האוויר מרכב חדש בפרסומת. זאת לאחר שהמשרד איתר חמש פרסומות שבחלקן לא צוינו כלל דרגת זיהום האוויר ונתוני צריכת הדלק של כלי הרכב ובחלקן נכלל מידע חלקי או מידע שלא פורסם בהתאם להוראות החוק. גובה העיצום הכספי על כל יבואן או סוכנות הינו כ- 200,000 ש"ח. בנוסף, שתי יבואניות שהפרו את החוק בעבר נדרשות לשלם כ-400,000 ₪ כל אחת.
פירוט ההפרות:
מאיר חברה למכוניות ומשאיות - פרסומת באתר דה-מרקר לרכב מסוגים יגואר XF בו הופיעה דרגת זיהום האוויר של הרכב באופן שאינו גלוי לעין, בקישור נלווה בלבד. כמו כן, הנתון מתייחס רק לדגם XF  אחד מבין ארבעה, אשר להם דרגת זיהום גבוהה יותר מזה שפורסם. 
חברת שיר שלמה יבוא רכב - פרסומת באתר Nana10 לרכב מסוג אופל Corsa, בו לא הופיעה דרגת זיהום האוויר וצריכת הדלק של הרכב באופן הגלוי לעין, בקישור נלווה בלבד.
חברת יוניברסל מוטורס – פרסומת בידיעות אחרונות לרכב קאדילק מדגמי SRX Crossover ו-CTS coupe, בה לא הופיעה כלל דרגת זיהום האוויר של הרכב. 
סוכנות סיגמא מוטורס – פרסומת דיגיטאלית בתחנה המרכזית בירושלים לרכב שברולט מדגםCruze Turbo, בה לא הופיעה כלל דרגת זיהום האוויר של הרכב.
סוכנות מכוניות לים התיכון – פרסומת בידיעות אחרונות לרכב מסוג אלפא-רומאו מדגםAlfa Giulietta, בה לא הופיעה כלל דרגת זיהום האוויר של הרכב.
על פי החוק, בכל פרסומת לרכב חדש יופיעו נתוני צריכת הדלק ודרגת הזיהום של הרכב נשוא הפרסומת. למפרים ניתנת זכות טיעון בכתב בתוך 30 ימים. 
 










פי.סי.חץ