יצוא המזגנים ב-2014 הגיע לשיא של 12.4 מיליון דולר

יצוא המזגנים ב-2014 הגיע לשיא של 12.4 מיליון דולר

אלקטרה, יצרנית ומשווקת מערכות מיזוג האוויר המובילה בישראל, רשמה בשנת 2014 שיא בהיקף היצוא של מזגנים המיוצרים במפעל החברה בראשון לציון ומשווקים למגוון מדינות ברחבי העולם.
על פי הנתונים שפרסמה אלקטרה היקף היצוא שלה בשנת 2014 הסתכם ב-12.4 מיליון דולר. היקף היצוא הכולל של החברה במהלך העשור האחרון מסתכם ב-172 מיליון דולר.
לאור הגידול בפעילות היצוא בשנה האחרונה השקיעה החברה3.7  מיליון ש’’ח בפיתוח מוצרים חדשים ושדרוג קווי הייצור, שהותאמו לדרישות הלקוחות הבינלאומיים שלה. כמו כן, בוצעה השקעה מאסיבית במערך בקרת האיכות ומעבדות הבדיקה והאמינות. 
אלקטרה מייצרת בארץ קרוב ל-120 אלף יחידות בשנה הכוללים 90 דגמים שונים. 24% מתוצרת המפעל מיועדת לייצוא בלמעלה מ-60 מדינות ברחבי העולם, ביניהן צרפת, גרמניה, ספרד, בולגריה, דרום אפריקה, צ’ילה ועוד. 
המזגנים שמייצרת אלקטרה משווקים בחו”ל תחת מותגי החברה “Airwell” ,"Electra” ו-”Johnson” ומתמודדים בהצלחה מול דגמים מקבילים מאסיה ומאירופה, כמו בספרד שם המזגן הנמכר ביותר הוא מיני מרכזי דק במיוחד של אלקטרה בטכנולוגיית אינוורטר. 
בחלק מהמדינות, משווקים המזגנים תחת מותגי OEM, כמו בגרמניה שם המערכות שמייצאת אלקטרה משמשות בעיקר לחימום מים ובתים ונמכרות תחת המותג “Viessmann” המוביל בשוק המקומי. 
זאב קלימי, מנכ”ל קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה ציין כי, “חיזוק פעילות תשלובת המיזוג הינה יעד אסטרטגי של החברה.  אנחנו נחושים להמשיך להוביל את השוק בישראל ולפתח שווקים חדשים בחו”ל. היעד לשנה הקרובה הוא להגיע להיקף יצוא של 15 מיליון דולר”.
“לצורך כך”, מוסיף קלימי, “ביצענו שינוי ארגוני מהותי במסגרתו אוחדו תחת תשלובת אחת כל פעילויות הפיתוח, הייצור, השיווק, השירות והמכירות בישראל ובחו”ל וכן, הפעילות בתחום מערכות VRV עם המותג Daikin. בנוסף  השקענו 3.7 מיליון ש’’ח בשדרוג קווי הייצור במפעל בראשון לציון במטרה להגדיל את  קיבולת הייצור השנתית  עד ל-120 אלף יחידות”. 
לאחרונה הכריזה אלקטרה מוצרי צריכה על שורה של צעדים להתייעלות ולהגברת הסינרגיה בין הפעילויות השונות. הנהלת החברה עברה לפעול במבנה מטריציוני, לעומת מבנה אנכי שהיה עד כה. בנוסף, אגפי המטה השונים של הקבוצה (כספים, לוגיסטיקה, רכש, שווק, משאבי אנוש ועוד) רוכזו תחת מטה אחד שיספק שירותים  משותפים לכל הקבוצה. כמו כן, מוזגו חלק מהפעילויות של החברה ואוחדו תחת מטריה אחת. 
המבנה החדש יתמוך במנועי הצמיחה של החברה, בפיתוח אסטרטגיה תאגידית, ימקסם את הסינרגיה בין הפעילויות השונות של הקבוצה מול הלקוחות ומול הספקים, ישפר את יכולת החברה לפעול להשגת היעדים והאסטרטגיה העסקית, ויתרום לשיפור ביעילות התפעולית וברווחיות החברה.
“עבורי אלקטרה היא קודם כל מזגנים ומוצרי חשמל”, הדגיש קלימי. אלקטרה צריכה שמחזיקה בין השאר ברשתות הקמעונאות מחסני חשמל, שקם אלקטריק וביג סנסור והרשתות אייס ואוטו דיפו, סגרה בשנה האחרונה 19 סניפים מפסידים מתוך 120 סניפים במסגרת תהליך ההתייעלות שבעיצומו היא מצויה. 
 
 
 
 










פי.סי.חץ