עלייה של כ-15% במכירות מוצרי חשמל לקראת הפסח

עלייה של כ-15% במכירות מוצרי חשמל לקראת הפסח

 
 
 
עם ישראל הסתער על החנויות ופתח את הארנק בשלושת השבועות שקדמו לחג הפסח. על פי נתוני חברת סליקת התשלומים ERN שהמערכות שלה מוצבות בקרוב ל-15 אלף בתי עסק ברחבי הארץ, בהם חנויות אלקטרה, מחסני תאורה ועוד, נרשמה עלייה של כ-6% בכמות העסקאות ששולמו בצ’קים, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2015.
היקף העסקה הממוצעת בהמחאות גדל ב-14% ל-1,805 שקל, לעומת 1,587 שקל בתקופה שלפני חג האביב, הנחשב לחג בו אזרחי ישראל נוהגים לשפץ ולחדש את הבית. מטבע הדברים העלייה המרשימה ביותר בגובה העסקה הממוצעת נרשמה בענף חומרי הבניין, ל-2,904 שקל לעומת 2,376 שקל בתקופה שקדמה לפסח 2015.
ענף מוצרי החשמל נהנה מהקניות שלפני החג, עם עלייה של 7% בגובה העסקה הממוצעת ל-3,632 שקל לעומת 3,339 בשנה שעברה. ענף המוסכים נהנה מעלייה של כ-25% ואילו ענף הביגוד רשם עלייה של כ-6%, ענפי הריהוט והקרמיקה 5% וענף ההנעלה כ-3%. גידול נרשם גם בגובה הצ’ק הממוצע בשיעור של כ-7% ל-846 שקל מ-794 שקל אשתקד.
עם זאת, יו”ר האיגוד הארצי למסחר עזרא עטיה סבור כי ככל הנראה מדובר בהתאוששות זמנית לקראת חג הפסח וכי המבחן האמיתי יתרחש בשבועות שאחרי החג. מנתוני שלושת השבועות הראשונים של חודש אפריל, עולה לדבריו שברוב ענפי המסחר נרשמה עלייה נאה המתבטאת בעיקר בקניות של מוצרי בית, חשמל, הלבשה והנעלה. בתחום כלי בית ואביזרים ביתיים נרשמה עלייה של 20%, תחומי החשמל, הרהיטים והשטיחים נהנו מגידול של 15%, ואילו המסעדות ובתי הקפה הסתפקו בעלייה של כ-6%.
“ההתאוששות החלה ממש בראשית החודש, הן משום שהחגים התקרבו, וזאת ההזדמנות לקנות את מה שלא קנו בחצי השנה האחרונה, והן משום שמעשי הטרור פחתו באופן משמעותי”, אמר עטיה ל”ידיעות אחרונות”.
במקביל, דיווחה חברת ריס מערכות מידע קמעונאיות כי במהלך השבועיים שקדמו לחג וחול המועד, נרשמה עלייה של כ-11% בהיקף הקניות בקניונים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת הנתונים המבוססים על נתוני הקופות של כ-2,800 חנויות במרכזי קניות ברחבי הארץ מצביעים על כך כי בארבעת החודשים הראשונים של 2016 (ינואר- אפריל), חל גידול של 0.9% במכירות - נמוך מהגידול הטבעי באוכלוסיית ישראל.










פי.סי.חץ