תדיראן  גרופ תחל לשווק נורות חסכוניות וגופי תאורה

תדיראן גרופ תחל לשווק נורות חסכוניות וגופי תאורה

בעקבות התחרות ההולכת וגוברת בתחום החשמל והמזגנים במיוחד, נראה כי תדיראן מנסה לפתח מנועי צמיחה חדשים

תדיראן גרופ נכנסת לתחום התאורה: החברה הוותיקה משיקה מוצרי תאורה מתקדמים המעניקים חיסכון באנרגיה במספר קטגוריות תחת המותג המוכר והמוביל “תדיראן”. במסגרת המהלך, החברה תציע מגוון מוצרים חדשים ומתקדמים במספר קטגוריות, כגון: נורות, גופי תאורה ואביזרי קצה. 
תדיראן תציע 64 סוגי נורות חדשות מסדרת LED  וסדרת נורות חסכוניות CFL בהספקים שונים ובעיצובים מגוונים. כל נורות תדיראן מבוססות על טכנולוגיה ייחודית שפיתחה החברה הנקראת: High Performance CPU. (טכנולוגית ה-CPU  Central Power Unit) מעניקה חיסכון משמעותי של 80% בצריכת החשמל וחיי נורה ארוכים בצורה משמעותית של 50,000 שעות עבודה לנורות LED ו-10,000 שעות עבודה לנורות החסכוניות.
נורות תדיראן, המבוססות על טכנולוגיה מתקדמת, משווקות כולן עם אחריות משמעותית: 5 שנות אחריות לנורות ה-LED  ו-3 שנות אחריות לנורות הספירלה.
בהמשך לזכיית במכרז להתייעלות אנרגטית של בתי החולים הממשלתיים, ולאור השחיקה המתמשכת ברווחים ממכירות מוצרי החשמל הלבנים, תדיראן גרופ תחל בקרוב בשיווק נורות חסכוניות וגופי תאורהה לבתים, לגינות, למגרשי כדורגל, ועוד. את המוצרים ייצרו עבור תדיראן מפעלים בסין אשר מייצרים גם לחברות מתחרות.
יצרנית המזגנים הוותיקה השקיעה במהלך 2 מיליון שקל וכאמור הוא בא בהמשך לזכייה שלה בנובמבר 2014 במכרז של משרד הבריאות להתייעלות אנרגטית ב-11 בתי החולים הממשלתיים. במסגרת המכרז התחייבה תדיראן להחלפת מערכות התאורה ומערכות מיזוג אוויר בבתי החולים במערכות חסכוניות באנרגיה.  
הוצאות האנרגיה של 11 בתי החולים הממשלתיים מסתכמות בכ-150 - 200 מיליון שקל בשנה, המשקף הוצאה מצטברת על אנרגיה של כ-2.5 - 3 מיליארד שקל, בתקופה של 15 שנים. 
היקף ההשקעות של תדיראן גרופ במכרז מוערך בסכום של עד כ-100 מיליון שקל, לתקופת הקמה והפעלה במשך 17 שנים. לצורך המכרז, חתמה תדיראן על הסכם שותפות עם חברת Prima Vera, חברה איטלקית המתמחה בתחום המכרז והוקמה חברה משותפת בחלקים שווים.     
המכרז מחולק ל-2 שלבים: השלב ראשון יימשך עד 24 חודשים במהלכם תבוצענה מדידות צריכת אנרגיה, תכנון מפורט והקמת הפתרונות והמערכות להתייעלות אנרגטית, כגון: מיזוג אויר, חימום, אוורור, מערכות תאורה ועוד. השלב שני יימשך 15 שנים נוספות ויהיה שלב הפעלה ותחזוקה של המערכות להתייעלות אנרגטית,  שיותקנו בבתי החולים ברחבי הארץ.
בעקבות הזכייה אמר בזמנו משה ממרוד, יו”ר ובעלים של קבוצת תדיראן: “הזכייה במכרז כה משמעותי בתחום ההתייעלות האנרגטית בבתי חולים הינה תעודת כבוד עבור קבוצת תדיראן והוכחה לכך שתדיראן מובילה ופורצת דרך בכל מה שקשור בתחומי מיזוג אוויר, חימום, אוורור והתייעלות אנרגטית. הזכייה במכרז בתי החולים מציבה את תדיראן בחזית תחום ההתייעלות האנרגטית בישראל”.  בעקבות התחרות ההולכת וגוברת בתחום החשמל והמזגנים במיוחד, נראה כי תדיראן מנסה לפתח מנועי צמיחה חדשים. ראוי לציין כי הייבוא המקביל, הקושי לחדור לכל רשתות החשמל ובעיקר לאלה שנמצאות בבעלות של יבואניות מתחרות, והירידה במחיר הממוצע לצרכן, הביאו את תדיראן לנסות לפתח אפיקי פעולה חדשים בהם לא היתה לה נוכחות עד היום, אולם משיקים לתחום עיסוקה. 
שוק התאורה בישראל מגלגל כ-1.1 מיליארד שקל כאשר קטגוריית הנורות מהווה כ-200 מיליון שקל וגופי התאורה כ-900 מיליון שקל. תדיראן תציע ברשתות השיווק ובחנויות החשמל, מגוון אביזרי קצה, כגון: מפצלים, רבי שקעים ועוד. בין אביזרי הקצה שתדיראן תציע: כבלים מאריכים 2-10 מטר, רבי שקעים עם מפסק - 3-10, רבי שקעים - 3-10 ורבי השקעים מגיעים לבחירה עם כבל 3 או 1 מטר.
מישל בן וייס, מנכ”ל תדיראן גרופ: “אנו גאים ונרגשים להיכנס לתחום חדש עם הזדמנות עסקית מעניינת במיוחד. שוק התאורה בישראל הולך לכיוון של מיתוג ואנו השכלנו לחבור ליצרנים המובילים והמתקדמים ביותר בעולם, כדי להביא לצרכן הישראלי מוצרים איכותיים ועמידים המאפשרים חסכון משמעותי בצריכת החשמל.










פי.סי.חץ