תדיראן התחייבה להחליף את הפיקודים במזגנים מהסדרות הבעייתיות מהשנים 2002-2008 בפיקודים חדשים

תדיראן התחייבה להחליף את הפיקודים במזגנים מהסדרות הבעייתיות מהשנים 2002-2008 בפיקודים חדשים

בעקבות תחקיר ערוץ עשר, הבהירה החברה כי ייצור המזגנים מאותן סדרות הופסק עד תחילת 2008 ויצאה בקריאה למחזיקי מזגנים מהדגמים שנידונו בתוכנית, לפנות אליה באופן מיידי לפתרון הבעיה

 
תדיראן הולדינגס הודיעה על לקיחת אחריות מלאה והחלפת המזגנים מהסדרות הבעייתיות במזגנים החדשים. ההודעה נמסרה בעקבות תחקיר המזגנים, ששודר בתוכנית “עושות חשבון” בערוץ 10.
בתוכנית נטען, כי 39 דגמי מזגנים עיליים משנת ייצור  2002-2008 עלולים להתלקח כתוצאה מפגמים בייצור. תדיראן שבאותה תקופה היתה בבעלות חברת קרייר האמריקנית, מציינת בדיווח שהעבירה לבורסה כי כבר בשלהי שנת 2007 זיהתה ליקוי באיטום לוח הפיקוד של מזגנים מסדרות מסוימות, אשר יוצרו בין השנים 2002 ל-2008. לדבריה, לאחר תחקור מעמיק של מהנדסי קרייר, תדיראן יצאה בתחילת שנת 2008 בריקול רחב בכלי התקשורת, הנחתה את הציבור לפנות אליה לצורך הטיפול בליקוי, הפסיקה את ייצור המזגנים מאותן סדרות עד תחילת שנת 2008 ופנתה ביוזמתה למכון התקנים הישראלי בבקשה להחמיר את תקן האש למזגנים בישראל, מהלך שהביא להתאמתו לתקן האמריקאי.
תדיראן יצאה בקריאה לבתי אב ומוסדות אשר בבעלותם מזגן מאותם דגמים וטרם קיבלו את הטיפול הטכני המתאים, לפנות אליה באופן מיידי לפתרון הבעיה.” החברה יוצאת בהכרזה לכל הלקוחות אשר מחזיקים מזגנים מהסדרות שהופיעו בריקול בשנת 2008, לפנות אלינו כדי שנטפל בזה באופן מיידי, תוך אחריות מלאה”, נאמר בהודעה לעיתונות שהוציא מנכ”ל ובעלי תדיראן הולדינגס, משה ממרוד.
בנוסף, פרסם רפי אטיאס,  סמנכ”ל חטיבת הסחר בתדיראן הודעה למתקינים אותה אנו מביאים כלשונה: 
מתקינים יקרים,
בעקבות כתבת התחקיר ששודרה בתוכנית “עושות חשבון” בערוץ 10 אנו רוצים לשתף אתכם באופן ישיר בעיקרי הדברים:
סדרות המזגנים בגינן בוצע RECALL יוצרו בשנים 2002-2008 וייצורן הופסק. מזגני תדיראן הנמכרים מאז שנת 2008 הינם איכותיים, אמינים ובטיחותיים ביותר ועומדים בתקנים מחמירים של מכון התקנים הישראלי.
בשלהי שנת 2007 מזהה תדיראן ליקוי באיטום לוח הפיקוד של מזגנים מסדרות מסוימות.
לאחר תחקור מעמיק על ידי מהנדסי CARRIER, תדיראן יוצאת בתחילת שנת 2008 בהליך RECALL  רחב בכלי התקשורת אשר כלל מודעות בעיתונים, פרסום ברדיו ובטלוויזיה ומסיבת עיתונאים.
בניגוד לתמונה העולה מן התחקיר בערוץ 10 ובפרסומים שונים בעקבותיו, חברת תדיראן אינה מעלימה ראיות מהשטח, אינה עוסקת ב-“קניית שתיקתם” של לקוחות ואין בהתנהגות עובדיה ושלוחיה כל “שיטה”, אלא מטפלת בכל מקרה לגופו ובהתאם לנסיבותיו.
כפי שאתם יודעים המזגנים נמכרים בעיקר דרך סיטונאים/מתקינים ורק כ-20-25% מהלקוחות שולחים גלויות אחריות לחברה כך שמאגר הלקוחות הינו חלקי.
מקרה השריפה הטראגי ברמת הגולן אינו קשור לסדרות בגינן בוצע RECALL. המקרה נידון בבתי המשפט והסתיים בפשרה.
בעקבות אירוע ה-RECALL פנתה תדיראן מיוזמתה למכון התקנים הישראלי בבקשה להחמיר את תקן האש וכתוצאה מכך תקן האש הוחמר והותאם לתקן האמריקאי. כל מזגני תדיראן עומדים בתקן האש האמור.
מאז שנת 2008 עושה תדיראן ככל יכולתה, הן באמצעות שיחות יזומות אל מאגר הלקוחות הן באמצעות טכנאי שירות המבקרים בבתי הלקוחות, על מנת להגיע אל קהל הצרכנים שרכשו מזגנים מסדרות ה-RECALL ולטפל בליקוי האמור.
למרות כל אלה, חברת תדיראן בבעלותה הנוכחית של משה ממרוד לוקחת אחריות מלאה על המקרים ותטפל בכל פניה שתגיע לחברה במקצועיות ובאדיבות המאפיינות את החברה, את עובדיה ואת שירות הלקוחות שלה.
אנו רוצים להודות לכם על הסבלנות, ההבנה והתמיכה, זה לא מובן מאליו. אנו רואים בכם שותפים לדרך ועל כן אנו עומדים לרשותכם בכל זמן ושעה.
במקביל, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תביעה ייצוגית, כנגד תדיראן ושלושה דירקטורים שכיהנו בעבר בחברה, בטענה להפרה לכאורה של חוק ניירות ערך, וחוסר שקיפות מצד תדיראן בכך שנמנעה מלדווח למשקיעים על הליקויים במזגנים.
דובר תדיראן הולדינגס הגיב על הבקשה לייצוגית ומסר: “עוד בשנת 2008 כשחברת תדיראן היתה בבעלות קודמת של חברת קרייר האמריקאית, היא ערכה מסיבת עיתונאים ופרסמה מודעות בעיתונים על מנת להביא לידיעת הציבור הרחב על הריקול במזגנים. בעקבות התכנית ששודרה בערוץ 10 הודיע משה ממרוד, בעל השליטה ומנכ”ל תדיראן כיום, כי למרות שתדיראן לא הייתה בבעלותו בתקופת הריקול הוא ידאג לטפל בצרכנים שעדיין מותקנים אצלם מזגנים מהסדרות שנכללו בריקול. מכאן, שלא ברור לנו על יסוד מה הוגשה התביעה הייצוגית, שאינה נכונה”.










פי.סי.חץ