תדיראן נכנסה לראשונה לדירוג מותגי העל של סופרברנדס

תדיראן נכנסה לראשונה לדירוג מותגי העל של סופרברנדס

קבוצת שטראוס מחזיקה במספר מותגי העל הגבוה ביותר-17 (אחד יותר מאשתקד)

 

ארגון ה-Superbrands הבינלאומי פרסם את רשימת ה-Superbrands - מותגי העל הפעילים בישראל לשנת 2017. הרשימה גובשה לאחר מחקר צרכנים מקיף שנערך בישראל, ושבמהלכו הכתירו הצרכנים בישראל את מי שבעיניהם הם Superbrands: "מותגים מצטיינים, שלצרכנים בישראל יש קשר רגשי חזק ועמוק במיוחד לגביהם".   בין המותגים השונים שהוכתרו כ-Superbrands בשנה זו: מותגים מעולם מוצרי הצריכה כדוגמת קוקה קולה, במבה, אלקטרה מוצרי צריכה, סופר-פארם ורשת האופנה H&M; מותגי תקשורת וסחר אלקטרוני כדוגמת האייפון, טוויטר ופייסבוק; מוסדות ציבור כדוגמת המוסד, צה"ל והשב"כ; אישים כדוגמת הנשיא ראובן ריבלין והדוגמנית גל גדות ועמותות כדוגמת "לתת", האגודה למען החייל ומגן דוד אדום.                                                   
"ארגון Superbrands בוחן בשנים האחרונות ברחבי העולם את תפישות קהל הצרכנים לגבי המותגים הפועלים במדינה ואת עוצמת הקשר שלהם אל המותגים. המוכתרים כ-Superbrands הם אך ורק מותגים שהקשר שנוצר בינם לבין הצרכנים הוא עמוק וחזק במיוחד", מסבירה מנכ"ל Superbrands Israel אתי עמיעד, "מהעובדה כי מותגים חדשים נוספו השנה לרשימת מותגי העל של ישראל לשנת 2017 ניתן ללמוד שהמותגים בישראל הפנימו את לקחי המחאה החברתית, פועלים כדי לחזק את הקשר שלהם עם הצרכנים הישראלים בזירות השיווק השונות – ומצליחים בכך. עוד מרשים לגלות ברשימת מותגי העל החדשים שנכנסו לרשימה כי כמחציתם הם מותגים ישראלים "כחול-לבן'". 
הקטגוריות שבהן נכנס המספר הרב ביותר של מותגים חדשים לרשימת מותגי העל הן אופנה, נופש ופנאי, מזון ואנשים. בין המותגים החדשים שנכנסו השנה ל"היכל התהילה" של המיתוג העולמי, נמצאים FOX, גט טקסי, קינדר, תדיראן, תמי4, המלונות בראשית ויערות הכרמל, HOT, קליניק ובזק בינלאומי.                                                            
בשנה זו מחזיקה קבוצת שטראוס במספר מותגי העל הגבוה ביותר - 17 (אחד יותר מאשתקד). נושפת בעורפה קבוצת אסם-נסטלה, שביצעה זינוק מרשים משנת 2016 ומחזיקה היום 16 מותגי-על לאחר שהכניסה 4 מותגים חדשים: בייגלה אסם, דגני בוקר נסטלה, fitness וקטשופ אסם.
בכל שנה, בכל מדינה, נערך מחקר מקיף בקרב הצרכנים אשר מדרגים את המותגים וקובעים מי ראוי בעיניהם להיות מוכתר בתואר "מותג על" בישראל ולהפוך ל-Superbrands. מותגים אינם צריכים לשלם על הגשת מועמדות או על הזכייה בתואר. בשלב השני, ניגש לפעולה צוות שופטים, בראשות פרופ' יעקב הורניק מבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, המורכב מכ-130 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק מובילים. 
צוות השופטים ניפה ודירג את רשימת המותגים המלאה, כאשר רק המותגים שזכו מהשופטים בציונים גבוהים עלו לשלב מחקר הצרכנים.                                              בשלב השלישי נערך מחקר הצרכנים על ידי מכון המחקר IPSOS, שבמסגרתו דירג מדגם ארצי ומייצג (800 צרכנים ישראליים) את המותגים שעלו לגמר, לאחר שאלה חולקו ל-29 קטגוריות.










פי.סי.חץ