משב קרב

משב קרב

קמפיינים אגריסיביים ומאבק חסר פשרות על לבו של הצרכן אפיינו את העונה החמה בשוק המיזוג

ב-96' הסתכם שוק המזגנים ב-206 אלף יחידות ואילו השנה אולי בהשראת השרב הכבד שהתנחל באזורנו מאז שלהי חודש יוני, מוערך השוק בכ- 420 אלף יחידות בשנה בהיקף כולל של כמיליארד שקל וחצי. אולי בגלל המיתון ואולי בגלל ריבוי השחקנים, דומה שהשנה התנהל קרב חסר תקדים על לבו של הצרכן, קרב שבו נדמה היה כי כל האמצעים כשרים.

שיעור הבתים שבהם יש מזגן עומד על כ-90% והמזגן העילי הוא הנפוץ ביותר ,(49%) אחריו מזגן מיני מרכזי (33%). יחסי הכוחות בענף אומנם לא השתנו כאשר אלקטרה נותרה החברה המובילה עם נתח שוק של כ-,46% ואחריה תדיראן (כ-,(25% טורנדו (כ-11%) וחברת LG (כ-8%). אולם, לראשונה חזינו במאבק חזיתי שבו הוקדש קמפיין פרסומי מלא לניגוח המתחרה.

בעוד אנשי מכון התקנים בודקים את סדרת מזגני האינוורטר החדשה שלה, יצאה חברת
טורנדו בראש חוצות עם קמפיין אגריסיבי למוצר שלא רק שלא אושר לשיווק אלא בניגוד לחוק. המתחרים מאלקטרה החליטו להשיב מלחמה שערה ויצאו במסע שיווקי נרחב שנועד ליידע את הציבור במה דברים אמורים תחת הכותרת: "חשבתם לקנות מזגן טורנדו? יש כמה עובדות שחשוב שתדעו!". 

מנכ"ל קבוצת טורנדו, רונן בזזי לא ישב בחיבוק ידיים וציין כי הוא מתקשה להבין את החלטת המתחרים "להשקיע מאות אלפי שקלים בפרסום נגדנו ולסייע בכף לנו להגביר את מודעות הציבור וסקרנותו למזגני סופר אינוורטר החדשים. אלקטרה פעלה מתוך לחץ על רקע הגידול המרשים בנתחי השוק שלנו".

אם לא די במלחמה השיווקית בין החברות, הצרכן בולבל שבעתיים לאור השוני הטכנולוגי הרב הקיים בין הדגמים השונים, שוני המתבטא במיוחד בחסכון והתייעלות אנרגטית. אם בעבר הלא רחוק היו הצרכנים מסתערים על חברות מיזוג האוויר וקונים מכל הבא ליד, הרי שהשנה הדבר הפך מורכב יותר: טכנולוגיות חדשות, מגוון דגמים שונים והיצע מותגים רחב, הופכים את רכישת המזגן לפעולה הדורשת יותר מידע.

יגיל וויט, סמנכ"ל באלקטרה מוצרי צריכה, מסביר שהשנים האחרונות התאפיינו בחידושים טכנולוגיים רבים בתחום, ולכן נדרשת רמת מקצוענות ואיכות גבוהה יותר מכל המעורבים בענף. בנוסף, הוא מזהיר מפני תופעה של חברות שמייבאות מזגנים תוך בקרה נמוכה על המוצר המוגמר ומינימום אחריות. "יש הבדל עצום בין תו תקן ישראלי מלא לבין בדיקה של מכון התקנים. כל מזגן מיובא עובר מבדקים בסיסיים של תפוקה ודרישות בטיחות. תו תקן מלא, לעומת זאת, מקיף הרבה יותר תחומים, מצביע שלחברה יש אישור לתהליך הייצור הכולל במפעל ומבטיח את איכות המזגן לאורך זמן". 










פי.סי.חץ