מכירים בחשיבות שינויי האקלים

מכירים בחשיבות שינויי האקלים

פולטות הפחמן הדו חמצני הגדולות בעולם דורשות הנחיות ברורות מהממשלה בעניין שינויי האקלים

בסקר שערכה לאחרונה אקסנצ'ר, חברת הייעוץ העסקי והשירותים הטכנולוגיים הגלובלית, בנושא שינויי מזג האוויר, עולה כי יותר משלושה רבעים מחברות מיזוג האוויר, האנרגיה, הכימיה ותעשיית המקורות הטבעיים ברחבי העולם, מצפים מקובעי המדיניות לקבוע בצורה ברורה ועקבית, דפוס שיתמוך בחדשנות טכנולוגית ויקבע מטרות פליטה גלובליות ותקני התייעלות שיעזרו להקטין את רמת פליטת גז החממה.

הסקר, שהתבסס על תשאול של יותר מ-130 מנהלי משאבים בחברות גדולות בצפון ובדרום אמריקה, אירופה ואסיה, גילה שבזמן שמנהלים מכירים בחשיבות תפקידם בשינוי האקלים, הם מחפשים פוליטיקאים שיכתיבו פתרונות ע"י מתן מסגרות ברורות, שיסייעו להם לתכנן ולפעול ביעילות.
אחד הממצאים הברורים במחקר הוא שחברות משאבים, הפולטות הגדולות ביותר בעולם של הפחמן הדו חמצני, מכירות עכשיו בחשיבות שינויי האקלים לעתיד עסקיהם. הרוב המכריע של המשיבים (87%) אמרו כי הם מחשיבים את שינויי האקלים כאתגר גדול שהחברות שלהם יצטרכו להתמודד איתו במהלך חמש השנים הבאות. 50% מהמשיבים מתייחסים לזה כאתגר עיקרי. 71% מן המנהלים בתעשיית השירותים השיבו כי השינויים האקלימיים הם האתגר העיקרי.
"
מחקר זה מראה כי אנו מסמנים כמה דגשים עיקריים בנושא שינויי האקלים. ממשלות, צרכנים, משקיעים ועובדים נוקטים פעולה ומתקדמים צעד אחרי צעד לקראת חוק או כלכלה לא פחמנית", אמר סנדר ואנט נורדנדה, מנהל ראשי בקבוצת המשאבים באקסנצ'ר. "חברות אנרגיה יתמודדו בצורה יסודית עם הזדמנויות חדשות ואתגרים בתחומים שונים של עסקיהם, כולל תכנון וביצוע של אסטרטגיות שינוי אקלים, יישום פתרונות, היצע וביקוש, השתתפות בשווקי פחמן ופיננסיים וכן השקעה בתשתיות פיזיות המתייחסות לעניין אנרגיה"

רוב המשיבים רואים בשינוי האקלימי קודם כל גורם סיכון, 56% מהמשיבים אמרו שהם רואים בשינויי האקלים יותר סיכון מאשר הזדמנות עסקית ו 15% אמרו כי הם רואים בשינויי האקלים רק סיכון, ולא הזדמנות.
אחד מהביטויים של ההזדמנויות האלה הוא דרישה פעילה מצד הלקוחות להוכיח צריכת פחמן יעילה. פחות ממחצית (45%) מהמשיבים לסקר אמרו שהם קיבלו בקשות רבות מלקוחותיהם למוצרים ושירותים שעוזרים להפחית את רמת פליטת הגז, 54% השיבו כי קיבלו בקשות דומות מלקוחות מסחריים. בנוסף, יותר מרבע (28%) מהמשיבים אמרו שהצעה כזו כבר קיימת או תהפוך לקריטריון רכישה חיוני מצד לקוחות יחידים. 34% השיבו שהם מאמינים שכזו הצעה הינה או תהיה קריטריון רכישה חיוני ללקוחות מסחריים ותעשייתיים.

 










פי.סי.חץ