חברות המזגנים מהמרות על הערים הקטנות בהודו

חברות המזגנים מהמרות על הערים הקטנות בהודו

הקיץ כידוע כבר מעבר לפינה לא רק אצלנו אלא גם בהודו, וחברות המזגנים נמצאות בעיצומן של ההכנות להצגת המוצרים החדשים בהם הושם הדגש על התייעלות אנרגטית, ואשר יקבעו במידה רבה את הרווחיות שלהן בשנת הכספים הנוכחית.

חברות כמו מידאה, קרייר, בלו סטאר, פנסוניק ודייקין, בטוחות שהמכירות שלהן בעונה יגדלו במספרים דו ספרתיים בקיץ 2015 למרות ממטרים מפתיעים היורדים בצפון הודו ומעכבים את תחילת העונה החמה. יחד עם זאת, בתעשייה מודאגים שהעלאת המחירים עקב מיסוי וחקיקה מחמירה יותר מצד משרד האנרגיה ההודי, עלולים לפגוע בביקוש.
גודל השוק בשנת הכספים הנוכחית 2014-2015 עומד על כ-3.4 מיליון יחידות, גידול של כ-7 אחוז. הצפי שלנו הוא שהשוק יצמח לכ-3.7 מיליון יחידות”, אמר מניש שארמה, נשיא איגוד יצרני האלקטרוניקה ומכשירי החשמל הביתיים, ומנכ”ל פנסוניק הודו.
לדברי איגוד יצרני מערכות הקירור ומיזוג אוויר צפוי קיץ טוב משמעותית מזה של השנה שעברה חרף הגשמים שירדו במארס. “התעשייה מלאת תקווה ומצפה שהשוק יגדל בקצב קבוע של 8-10 אחוז בשל העלייה ברמת החיים ובהכנסה של הצרכנים ובאמון שהם מביעים בכלכלה המקומית”, הבהיר נשיא האיגוד קרישנה סאצ’דב. יחד עם זאת, סאצ’דב מודאג מההשפעה של החלטת הממשלה להסיר את התמריצים הניתנים ליצרנים המקומיים וכתוצאה מכך הגדלת המיסוי עליהם “דבר שיחייב את מרבית השחקנים בהעלאת מחירים מסוימת”.
בחברת LG בונים על גידול של 25 אחוז בהיקף המכירות בעונה הנוכחית הודות לקו המוצרים החדש המתבסס כמובן על טכנולוגיית האינוורטר. “המכירות שלנו בערים הבינוניות והקטנות עולות בהתמדה ואנו צופים שכ-40 אחוז מהמכירות שלנו יגיעו מישובים בני פחות מ-100 אלף תושבים”, ציין סארובה באישאקיה, מנהל תשלובת מיזוג האוויר ב-LG הודו. לדבריו, החברה הדרום קוריאנית מתכוונת לצאת בקמפיין מיוחד באותם שווקי יעד שיבליט את היכולות והמחירים הזולים יחסית של מוצריה שיוצעו בפריסה רחבה וייחודית של תשלומים. 
גם בחברת פנסוניק לא שוקטים על השמרים ומתכוונים להשיק השנה מעל 50 דגמים במטרה להגדיל את המכירות בשווקים הקטנים והגדולים כאחד. “לאור הביקוש ההולך וגדל למזגנים וההשקה של המזגנים החדשים והחכמים שלנו, אנו מצפים לגידול בערים הגדולות,  בינוניות וקטנות”, מסר  מנכ”ל פנסוניק הודו מניש שארמה.
גם יצרנית המזגנים המקומית בלו סטאר מטילה השנה את יהבה על “השווקים הבינוניים והקטנים שמהווים כ-55 אחוז מעוגת המכירות שלנו”, אמר נשיא החברה בדריאן טאיגארג’ן. הוא הוסיף שהחברה מתכוונת לצאת בקמפיין מכירות ומיתוג רחב יריעה כדי לקדם את 81 הדגמים החדשים שפיתחה לרגל העונה הבוערת.
“חושבים אינוורטר, חושבים דייקין”, היא הסיסמא שתלווה את הקמפיין שתשיק בקרוב יצרנית המזגנים היפנית בהודו. “נשיק השנה 32 דגמי אינוורטר חדשים כדי לאותת לצרכנים שניתן לחסוך בחשמל ומבלי שיצטרכו לקרוע את הכיס”, אמר קיי. ג’יי ג’אווה, מנכ”ל דייקין הודו והוסיף כי החברה מעריכה שתגדיל את מכירותיה בכ-15%.
 










פי.סי.חץ