הביקוש הרב בווייטנם מושך את יצרניות המיזוג היפניות

הביקוש הרב בווייטנם מושך את יצרניות המיזוג היפניות

 


חברות מיזוג האוויר היפניות המובילות משקיעות בימים אלה מאמצים נרחבים בהגדלת הפעילות שלהן בשוק הווייטנמי התוסס. כך למשל מתכננת פנסוניק להגדיל את נפח המכירות שלה בווייטנם לאור הגידול הרב בביקוש למערכות מיזוג אוויר, על רקע העלייה הניכרת ברמת החיים והכנסות אזרחי המדינה.
חברת הבת פנסוניק וייטנם הכריזה כי בקרוב תשלים מהלך השקעה משולב שנועד להגדיל כאמור את מכירותיה בשוק הנחשב לשני בחשיבותו ביבשת אסיה אחרי אינדונזיה. 
פנסוניק צופה שתוכל להגיע להכנסות בגובה 6 מיליארד דולר עד מארס 2019 בין השאר הודות לגידול המסתמן בווייטנם.
גם דייקין אינה שוקטת על שמריה ולראיה השקיעה אשתקד כ-100 מיליון דולר בשדרוג קווי הייצור במפעלה הממוקם בפארק התעשייתי טאנג לונג.
Ly Thi Phuong Trang, בכיר בהנהלת דייקין וייטנם מסר שהפרויקט השאפתני מתקדם היטב וצפוי להסתיים באפריל 2018 עם כושר ייצור שנתי של כ-500 אלף יחידות.
חברות יפניות כמו דייקין ומיצובישי העדיפו להקים מפעלים בווייטנם לאחר שבאופן מסורתי יוצרו המזגנים עבור השוק המקומי בתאילנד השכנה. ההתפתחות המואצת בתשתיות לצד השקעה ניכרת בשדרוג המגזר התעשייתי והמגזר המסחרי נחשבים לגורמים העיקריים בדרישה הגוברת למערכות מיזוג וקירור בווייטנם.
במקביל, נרשם גידול חד בביקושים למזגנים מפוצלים וחסכוניים באנרגיה במגזר הביתי. דו”ח שפרסמה התאחדות המיזוג והקירור היפנית קובע כי עקומת הביקוש למזגנים במגזר הביתי והמסחרי בווייטנם, נמצאת בקו עלייה תמידי בשנים האחרונות.
זוהי הסיבה שחברות כמו טושיבה, סמסונג, היטאצ’י וכאמור מיצובישי, פנסוניק, דייקין ועוד, מגדילות בהדרגה את פעילותן בשוק המאוד מבטיח אשר נחשב לאחד המתקדמים בעולם מבחינה טכנולוגית. חשוב לציין כי החברות היפניות, שבעבר הלא רחוק עבדו בווייטנם באמצעות מפיצים בלבד, מעדיפות כיום לעבוד ישירות באמצעות חברות בת שהקימו בווייטנם.










פי.סי.חץ