דחיית הרפורמה הירוקה תדחה את יבוא רכבי הדיזל בעלי מערכות סינון חכמות

דחיית הרפורמה הירוקה תדחה את יבוא רכבי הדיזל בעלי מערכות סינון חכמות

בחודש ינואר הכריז משרד האוצר בקול תרועה רמה על השקתה של רפורמת המיסוי הירוק על כלי רכב, שעיקרה דירוג כל המכוניות החדשות שנמכרות בישראל לפי "מדד ירוק", שקובע את רמת פליטת המזהמים מכל מכונית. מכוניות "ירוקות" יזכו להטבת מס ומכוניות "שחורות" ייענשו בהכבדת נטל המס.

בהתאם ל"נוסחת זיהום", שמגובה על-ידי ועדת המיסוי הירוק. כלי רכב מקבוצות זיהום גבוהות יקבלו "קנס" של עד 15 אלף שקל במס הקנייה. כלי רכב נקיים במיוחד יקבלו "פרס" של כמה אלפי שקלים במס הקנייה.

למרות ההתלהבות הגורפת בה נתקלה הרפורמה, היא לא יכלה לבירוקרטיה הישראלית ולאחרונה הודיעה רשות המיסים כי הרפורמה  נדחתה לינואר 2010 וגם אז היא עשויה להתבצע בשלבים ולא כמקשה אחת.

החלטה זו מהווה בשורה רעה לא רק לשוחרי האוויר הנקי במדינה אלא גם עבור נהגים ויבואני רכב שביקשו לנצל את זיכוי המס המוצע ברפורמה לכל מי שיצטייד ברכב דיזל בעל  "מלכודת חלקיקים". הכוונה היא למערכות סינון מתוחכמות, שלוכדות את החלקיקים הכבדים שנוצרים בתהליך הבעירה של מנועי הדיזל ומיוחסים להם נזקים בריאותיים רבים. חלק ממנועי הדיזל עם מלכודות חלקיקים מציגים נתוני פליטה טובים אף מאלה של כלי רכב היברידיים.

 










פי.סי.חץ