הפלגה איטית לחסכון בדלק

הפלגה איטית לחסכון בדלק

הפלגה במהירות נמוכה החלה בעקבות מחירי הדלק הגבוהים בשילוב עם עודף ההיצע שנוצר כתוצאה מהירידה בכמויות המטענים והגידול של הצי העולמי 

 הפלגה במהירות איטית תמשיך

הפלגה במהירות נמוכה החלה בעקבות מחירי הדלק הגבוהים בשילוב עם עודף ההיצע שנוצר כתוצאה מהירידה בכמויות המטענים והגידול של הצי העולמי. עכשיו צופים מנהלי הקווים שנוהג זה יימשך גם אם ההתאוששות בכמויות תמשך. מרבית קווי הספנות הורידו את מהירות השירות ל-12-14 קשר.

להפלגה במהירויות נמוכות יש יתרונות מעל ומעבר לחסכון בהוצאות הדלק:

·        שמירת לוח ההפלגות קלה יותר

·        הוספת האניות והמהירות הנמוכה מאפשרים להוסיף נמלי פקידה ולכסוך בהוצאות ההזנה

·        נתן לעבוד בנמלים בחלונות שונים ויותר זולים כמו המנעות מעבודת לילה או עבודה בסופי שבוע

מסיבות אלה סבורים שאכן קווי הספנות ימשיכו להפליג במהירויות נמוכות בעתיד הנראה לעין גם במידה ומחירי ההובלה יעלו לרמתם שלפני המשבר.

מנהלי הקווים סבורים שמתן שירות שבועי הוא כלי שווקי חשוב אבל במצב של עודף היצע ניתן לשמירה על ידי הוספת אניות לשירות במקום להשבית אותן. ואכן כתוצאה מההפלגה האיטית ירד מספר האניות המושבתות. החוכרות המרכזיות לאוניות גדולות מ-4,000 TEU הן .MSC ו-CSAV.










פי.סי.חץ